Spanska Kanaler funkar dålig

Moderator: otto

jsp2017
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 30, 2017 7:11 pm

Spanska Kanaler funkar dålig

Inlägg av jsp2017 »

Hej,

Jag kör IPTV app på en Philips Smart TV med Android OS. Köpte appen och abonnemang (28:e Augusti) för att kunna se främst på Spansk Futboll (Liga och Champions) på Spanska TV kanaler.

De Spanska kanalerna fungerar ganska bra för det mesta, men så fort det är matcher, då får man bara ljud som påminner om ett stammande speaker och kanalen bara står och laddar (Buffrar). Hittills har jag inte kunnat se ett enda match, dessutom händer det samma med övriga spanska kanaler, som annars fungerar väldig bra.

Jag kör i ett LAN med Fiber in (1000/100 Mbits from WAN). Min Router är ett ASUS Gigabit (RP-AC68U), TV'n är kopplat via kabel till ett ASUS Gigabit Repeater (RP-AC68U).

Repeatern är kopplad via WiFi (5 Mz band) till Routern. En PC kopplat till en ledig port i Repeatern visar en hastighet på över 400 Mbits i porten.

Varför är det så dåligt signal på Spanska kanalerna när det är futboll?

Vad kan man göra för att få se matcherna i samma kvalitet som vanligt TV, utan "Buffering/Loading" eller helt stop samt "stammande" ljud?

Tacksamt för hjälp
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Spanska Kanaler funkar dålig

Inlägg av FreddyK »

Funkar fint här så det beror helt klart på ditt Wifi.
Att den visar 400mbit är inga garantier det räcker att den tappar 1 paket då och då för att det ska bli störning.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jsp2017
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 30, 2017 7:11 pm

Re: Spanska Kanaler funkar dålig

Inlägg av jsp2017 »

Jag har också testat med ett LAN Kabel direkt mellan routers port till TV's port. Det är fortfarande samma problem.

Vanligaste är det på spanska kanaler när det visar futboll, men jag har sett detta beteendet när man zappar mellan kanaler så som man brukade göra när man zappade kanaler i min satelitmottagare, och då gäller både spanska, svenska, bein-grupp eller sydamerikanska kanaler.

Min nätverk är mycket stabilt och jag har ingen problem när jag tittar på ett TV-ström via en WEB-browser.

Det är synd att appen inte har några verktyg för att se/justera inställningar såsom buffrar, hastighet, nätveksinställningar, etc. Det skulle underlätta problemsökningen.

Vet ni när det kommer ett nytt version av appen för Android TV?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Spanska Kanaler funkar dålig

Inlägg av FreddyK »

IPTVKING ligger inte bakom nån av apparna som finns för IPTV utan jag rekommenderar att testa en annan IPTV app om den du använder nu inte fungerar bra. Perfect Player är ett exempel på det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jsp2017
Inlägg: 4
Blev medlem: ons aug 30, 2017 7:11 pm

Re: Spanska Kanaler funkar dålig

Inlägg av jsp2017 »

Tack för tipset, har du nån info om hur man skall ladda eran lista på den appen?
Skriv svar