Hosts

Moderator: otto

Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Hosts

Inlägg av Thunder80 »

Hallå

Jag brukar lästa på Forum..Och jag har sett texten Hosts.. Då undrar jag vad är det Hosts tyvärr så finns inte på Google info om Hosts.. Vore kul att få veta nyfiken och jag tycker om teknik!!
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Hosts

Inlägg av admin »

Vi sänder våra kanaler på tre olika sätt,

1. Vi hyr paraboltallrikar från så kallade Dishhosting bolag där vi använder oss av olika Cardsharing protokoll för att fånga kanalerna, köra dessa igenom vår server och ut till er.

2. Vi "lånar" kanalpaket från andra IPTV leverantör i utbyte mot kanalpaket från oss

3. Hosts i den mening du frågar om, är personer som får hem speciell utrustning hemskickade som kopplar dessa till sin befintliga Kabelanslutning (för Sverige är de Comhem) som sedan sänder ut kanalerna till oss och som vi sedan balanserar och skickar ut till er.


När en Kanal inte fungerar (beroende på vilket kanal) så kan de bero på flera saker

- Cardsharing servern som används för Dishhostingen är nere
- Dishhostingen har problem
- Partner server som vi lånar kanaler från har problem
- Hosten som skickar ut kanaler till oss via kabel har ett tekniskt problem.

När kanaler byter plats med en annan (det svåraste av alla att lösa) beror 9/10 gånger på att frekvensen som den önskade kanalen ligger på har blivit "ghostad" med en annan frekvens som är liknande men ligger på annan transponder. Dessa problem är svårast att lösa då transpondrarna är förfärliga att felsöka och beter sig inte alltid som man vill.
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: Hosts

Inlägg av Thunder80 »

Wow det var tekniskt information!!! Tack för info
nu vet jag vad de betyder! Kul att ni sänder kanalerna via
Parabol!! Nämligen min favorit är Parabol hehe Så Engelska kanaler ni sänder via Parabolen eller?
TheGuy
Inlägg: 15
Blev medlem: fre nov 11, 2016 10:34 pm

Re: Hosts

Inlägg av TheGuy »

De sänder inga kanaler via parabol utan plockar ned dem.
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: Hosts

Inlägg av Thunder80 »

Ok hur menar du nu? Förstår inte riktigt tyvärr :?:
Skriv svar