Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Moderator: otto

braattha
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 14, 2019 7:32 pm

Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av braattha »

Hej,

Jag är ny på detta och behöver lite hjälp med hur jag ska lösa problemet. Hoppas någon kan ge mig lite tips så att jag kan få detta att fungera.

Har Apple TV gen 5 och har laddat ner mrmc appen. Jag har följt stegen på hemsidan (IP-TV) och fyllt i länken men inga kanaler kommer upp på första sidan när jag startar appen. Eller någon annanstans för den delen.
Har ni någon aning om vad som kan vara fel?

Har en vän som använder GSE IP-TV appen men han har en äldre Apple TV. Skulle detta vara ett alternativ?

Tacksam för alla tips och om man kan lösa så att jag får glädjen av att kunna använda IP-TV.

//Bah
emoffster
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jun 14, 2017 9:06 am

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av emoffster »

Absolut, kör GSE som din vän!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av FreddyK »

Även om det borde fungera om du fyllt i som det står så rekommenderar jag att testa nya Kodi 18.x istället.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zkritt
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 08, 2019 1:42 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av zkritt »

IplayTV är den överlägset bästa appen för IPTV på en Apple-TV.
braattha
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 14, 2019 7:32 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av braattha »

Har provat GSE IP-TV appen nu också och får då ett felmeddelande som säger ”please check your URL or contents”. Fick hjälp med att göra det i GSE IP-TV appen av en som har IP-TV via er och använder den appen. Det är som att det börjar ladda spellista men avbryter med ovanstående felmeddelande.

Nu har jag köpt två appar och lagt in min länk/spellista enligt anvisningar (appen GSE IP-TV mha vän som använder den idag via er och som hjälpte mig ATG lägga in allt). Vet inte hur sugen jag är på att köpa en tredje app och så fungerar det inte med den heller.

Kan det bli fel på länken/spellistan som man får tilldelat sig?

/Oroad
braattha
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 14, 2019 7:32 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av braattha »

Och det är m3u with options länken jag skall ha/använda till Apple TV gen 5?
braattha
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 14, 2019 7:32 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av braattha »

Att tillägga: kompisen som tipsade om IP-TV via er provade använda länken på en annan Apple enhet och fick samma felmeddelande ” please check your URL or contents” och ingen laddning av kanaler sker. Då känns det som att det är fel på länken när en som använt IP-TV en tid inte får det att fungera heller?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av FreddyK »

braattha skrev:Och det är m3u with options länken jag skall ha/använda till Apple TV gen 5?
Ja det är den du ska använda på alla enheter som inte kopplar upp sig mot Stalker/Ministra portalen (MAG/TVIP bla) eller Enigma2 boxar.
Fungerar utmärkt på Kodi och en mängd annat som inte kostar ett öre.
Rekommenderar också som vanligt att ändra DNS server till antingen Googles 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller 1.1.1.1, 1.0.0.1.
Inte ovanligt att många DNS servrar har problem att slå upp eller pekar på fel IP då man byter IP's det pekar på.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
braattha
Inlägg: 9
Blev medlem: fre jun 14, 2019 7:32 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av braattha »

Länken som vi fått fungerar inte hos mig på GSE IP-TV sppen. Den fungerar inte heller hos min vän som kör samma app med sin egen länk. Jag fattar noll. IP-TV support menar att den fungerar när dom provar den på sin gse app. Vad är det vi missar?
Känns inte som att det är fel på appen då?

Förstod inte mycket av ditt senaste inlägg Freddy K. Avancerade inställningar?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Får inte Apple TV 4 + MrMc att fungera - hjälp

Inlägg av FreddyK »

DNS server har till uppgift att omvandla till en IP adress på samma sätt som du använder ett telefonnummer till en person med en telefon.
Kan den inte slå upp den slår upp fel IP så kommer den inte heller att koppla upp sig.
Finns flera sätt att ändra DNS server på och det ena är att ändra i enhetens nätverksinställningar och där kan man ibland få ändra om från DHCP (Dynamiskt få IP's tilldelad) eller ett bättre sätt göra det i sin router under nätverksinställningarna där.
Hur man gör får du kolla i din routers manual.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar