MAG 322 går ej att reboota

Moderator: otto

John79
Inlägg: 3
Blev medlem: mån dec 10, 2018 9:37 pm

MAG 322 går ej att reboota

Inlägg av John79 »

När jag försöker reboota min MAG 322 fastnar den hela tiden på momentet "Starting user services", se film jag tagit:

https://www.youtube.com/watch?v=nmXPM6p ... e=youtu.be

Jag har dragit ut alla kontakter (box, router och tv), inget hjälper.

Det märkliga är att den startade upp direkt när vi försökte hos återförsäljaren???


Någon som känner igen problemet och kan hjälpa till?

STORT TACK PÅ FÖRHAND!!!
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: MAG 322 går ej att reboota

Inlägg av otto »

Hejsan John79
Har du fel på ditt nät?
Du kan välja mer en meny? under starting user service?
Gå in på portalen och se om du kan komma vidare.
Kommer du in så gå in på inre portalen och ladda ner mjukvara auto update och det spelar ingen roll om det är samma mjukvara du lägger i igen
kan blivit något fel.
Annars av med alla sladdar till din box både nät och ström även routern i kväll när du hoppar i säng och låt det vara tills i morgon då sätter du i alla kablar till din router och låter den gå igång ca 10 minuter sedan i med alla sladdar till din box
OttO
Feedbacka....
John79
Inlägg: 3
Blev medlem: mån dec 10, 2018 9:37 pm

Re: MAG 322 går ej att reboota

Inlägg av John79 »

Hej Otto,

Mitt nät, menar du mitt bredband eller min IPTV leverantör?

Jag har testat att dra ut tv/router/box över natten utan resultat, men ska testa igen.

Jag kom in i boxen innan detta hände, jag körde Software update i System/System settings, det gick bra.

Det är efter det som Infomir loggan bara blinkar och den hela tiden fastnar på "Starting user services".

Jag inbillar mig att det har med upplösningen att göra?

https://wiki.infomir.eu/eng/set-top-box ... resolution

Jag har denna tv:

https://www.panasonic.com/se/consumer/u ... s640e.html

Den funkade utan problem med boxen tidigare. Men så använde jag boxen i en anann lgh/ny tv i några veckor. Den har sedan vägrat funka med min gamla tv.

PS.

Går det inte att skicka privata meddeanden?

DS.
otto skrev:Hejsan John79
Har du fel på ditt nät?
Du kan välja mer en meny? under starting user service?
Gå in på portalen och se om du kan komma vidare.
Kommer du in så gå in på inre portalen och ladda ner mjukvara auto update och det spelar ingen roll om det är samma mjukvara du lägger i igen
kan blivit något fel.
Annars av med alla sladdar till din box både nät och ström även routern i kväll när du hoppar i säng och låt det vara tills i morgon då sätter du i alla kablar till din router och låter den gå igång ca 10 minuter sedan i med alla sladdar till din box
OttO
Feedbacka....
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: MAG 322 går ej att reboota

Inlägg av otto »

Hejsan
Hur går det för dig med din box?
Kommit in i den igen?
Gå in och uppdatera den igen, sedan så ändras ej inställningarna när man uppdaterar en box om du ej gjort fullständig återställning
OttO
Skriv svar