chromecast till TV

Moderator: otto

JAB2019
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jul 30, 2019 7:00 pm

chromecast till TV

Inlägg av JAB2019 »

jag har precis skaffat skaffat abonnemang. jag har skaffat Kodi och har försökt casta skrivbordet men det funkar några sekunder och sedan tappar jag anslutningen till min chromecast. Jag har tänkt att bara köra via datorn och casta via datorn. antar att det har med chromecasten att göra, ngn som har några förslag på hur jag kan göra??
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: chromecast till TV

Inlägg av FreddyK »

Använd en app på telefon med Chromecast stöd istället.
Det kräver också en bra anslutning på Wifi't för att vara stabilt.
Min erfarenhet är att det fungerar speciellt stabilt och att det fungerar bättre ställa en liten box vid TV'n istället.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
JAB2019
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jul 30, 2019 7:00 pm

Re: chromecast till TV

Inlägg av JAB2019 »

tack för svar. Har laddat ner flera appar till telefonen men det är samma sak där, antingen går det inte casta eller så fryser det. Men jag får kolla vidare.
Du skrev, bättre att ställa en liten box vid tv:n, vad för typ av box? (jag är kass på just den biten) Har fiber i lägenheten.
Martin80
Inlägg: 7
Blev medlem: lör nov 12, 2016 12:03 pm

Re: chromecast till TV

Inlägg av Martin80 »

Gammal tråd, men jag väcker liv i den tänker jag...

Jag har märkt en klar försämring med att casta. Har använt iptv king ett gäng år nu, och tidigare funkade det skitbra att casta från gse, iptv extreme m.fl. Numera funkar det näst intill aldrig. Har också försökt med en massa omvägar, exempelvis att starta kanalen i iptv extreme, men spela upp den i vlc och sedan casta därifrån. Då funkar det, men laggar som fan och slutar fungera efter några minuter.

En grej jag har funderat på är det allra sista i länken, "output=ts". Går det att ändra det till ett annat format? Någon som försökt? Andra tips?
Martin80
Inlägg: 7
Blev medlem: lör nov 12, 2016 12:03 pm

Re: chromecast till TV

Inlägg av Martin80 »

Uppdatering: Jag ändrade till "output=m3u8". Tv3 funkar skitbra, men c more fotboll startar inte ens (exakt som innan ändringen).

Slut på uppdatering. Tar tacksamt emot andra tips
Skriv svar