Samsung IPTV

Moderator: otto

Linkan
Inlägg: 1
Blev medlem: lör okt 02, 2021 2:02 pm

Samsung IPTV

Inlägg av Linkan »

Hej!

Jag har en Samsung smart tv med Tizen och har använt Smart IPTV under en längre tid.
Appen är full med problem och laggar och ingen undertext!

Känner någon till någon annan app som funkar bra?

Tror jag såg FreddyK rekommendera någon app som han betalar årligen för för ett tag sen


Tacksam för hjälp och/eller svar!
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Samsung IPTV

Inlägg av atrix »

Har själv bara android tv-apparater och då har man ju tillgång till många appar, men har du testat att google vad som rekommenderas? Någon annan kanske kan rekommendera en app för Tizan. Har själv Smart TV och jag anser att den är appen som har absolut bäst bild av alla som jag har testat, dock saknas mycket av konkurrenternas features.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
svejoh
Inlägg: 30
Blev medlem: ons mar 08, 2017 1:13 pm

Re: Samsung IPTV

Inlägg av svejoh »

Jag flikar in lite. Har 3st Samsung men kör Smart STB på den stora samt Set IPTV på de andra. Anser dock att Smart STB funkar bäst, så jag kan bara köra det på den stora eftersom man skall köra med virtuell mac adress. Många fördelar med appen kan jag säga. Men hängde för en tid sen upp mig på att när man skulle kolla film eller serie med multi subtitles att den visar inte land. Utan endast Subitle 1 och så vidare uppåt.

Min sambo tyckte det var bökigt då det ibland var upp till 30 texter innan hon hittade Svenska. Så jag skapade ett support ärende på Smart STB som pågick i 3 veckor. Tog varje gång man svarade ett dygn. I regel fick man inget svar utan en fråga av dem hela tiden. I slutändan kom de fram till att det berodde på Tizen. Nu hade jag ju 3 olika varianter av Tizen versioner men samma problem för alla.

Tröttnade och köpte en Chromecast version 4 (Google TV) för 899:- på Inet. Då jäklar satt det som en smäck. Nu ser man vilket språk de olika texterna kommer ifrån. Samt min sambo blev glad för att det blev vit text på svart bakgrund också. Kan tillägga att jag har 3 olika IPTV leverantörer och alla har olika grafiska sidor. Men det är tydligen IPTV leverantören som fixar det. Set IPTV funkar fint som extra TV i sovrummet samt ute TV på sommaren. På king kan man ju i dashboarden själv lägga in sin virtuella mac adress. Men de andra 2 måste jag skicka ett meddelande till.

Fördelen med Chromecasten är ju också att man enkelt kan ta med den till landet eller om man skall hem till någon för att kolla en match eller Formel 1. Har även testat att köra den över mobilens WiFi, nu senast igår på en fotbollsmatch och den laggade inte ett dugg. Återkom gärna med frågor om ni undrar något.

/Svejoh
Skriv svar