Smart STB felmeddelande vid start

Moderator: otto

MrNaid
Inlägg: 8
Blev medlem: ons aug 07, 2019 7:53 pm

Smart STB felmeddelande vid start

Inlägg av MrNaid »

Hej,

Nu på senare tid har jag och 3 andra som jag hjälpt att få igång iptvking haft problem vid start av smart stb appen på samsung tv.

"Selected portal is no longer valid, maybe is having problem or has blocked Smart STB app."

Klickar man OK kommer man till portal inställningarna och kan då välja sin custom portal. Därefter kommer man oftast vidare.

Frågan är varför får man felet och hur får man bort det? Som jag nämner ovan har jag hjälpt de tre övriga för de ej är så tekniska och vill helst lösa problemet för dem.

Någon mer som har problem? Någon som har en lösning?
ardian
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 17, 2017 3:02 am

Re: Smart STB felmeddelande vid start

Inlägg av ardian »

Jag har samma problem :(
ardian
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 17, 2017 3:02 am

Re: Smart STB felmeddelande vid start

Inlägg av ardian »

Tacksam om någon kan hjälpa till !
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Smart STB felmeddelande vid start

Inlägg av atrix »

kontakta support genom att skapa en ticket i dashboarden.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
mariahcarey
Inlägg: 1
Blev medlem: mån nov 13, 2023 8:48 am

Re: Smart STB felmeddelande vid start

Inlägg av mariahcarey »

MrNaid skrev: lör jan 21, 2023 3:31 pm Hej,

Nu på senare tid har jag och 3 andra som jag hjälpt att få igång iptvking haft problem vid start av smart stb appen på samsung tv.

"Selected portal is no longer valid, maybe is having problem or has blocked Smart STB app."

Klickar man OK kommer man till portal inställningarna och kan då välja sin custom portal. Därefter kommer man oftast vidare.

Frågan är varför får man felet och hur får man bort det? Som jag nämner ovan har jag hjälpt de tre övriga för de ej är så tekniska och vill helst lösa problemet för dem.

Någon mer som har problem? Någon som har en lösning?wordle
Kan du överväga att kontakta Smart STB:s support. De kan ge mer specifik hjälp och information om eventuella problem med deras tjänst.
Skriv svar