Undertexter i app LG TV

Moderator: otto

Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Undertexter i app LG TV

Inlägg av Muskelmannen »

Kanske redan besvarat men frågar ändå..

Använder smart IPTV app till min LG tv, funkar ju perfekt och är enkelt. MEN, när man kollar VOD filmer kan man inte välja vilket lands text man vill ha, finns bara on/off och kan lika gärna bli Hebreiska.

Frågan är alltså, har någon här koll på om det finns en app att ladda ner till tv som stödjer undertexter? 

På telefonen kan man välja men tyvärr försvinner texten om man castar till tvn... 

Borde väl vara själva appen i sig som endera stödjer detta eller inte?

I lands problem men vore ju guld om man kunde få det att fungera. 

Tack
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Undertexter i app LG TV

Inlägg av FreddyK »

Tror men måste ha en nyare modell av LG för att kunna välja text.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Lunkz
Inlägg: 17
Blev medlem: sön jan 06, 2019 2:44 pm

Re: Undertexter i app LG TV

Inlägg av Lunkz »

jag har en Lg tv och jag trycker först på röd knapp och sen grön knapp.......där kan jag välja subs
svejoh
Inlägg: 30
Blev medlem: ons mar 08, 2017 1:13 pm

Re: Undertexter i app LG TV

Inlägg av svejoh »

Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Re: Undertexter i app LG TV

Inlägg av Muskelmannen »

Jag vet, är totalt oduglig på sånt här... Fråga 1, står nånstans att man kan ändra 8080 till 80 nånstans.. Då är frågan VART? I tvn? På datorn? Hittar ingen adress och minns inget om vart man la in den heller.. Appen är smart Iptv.

2. Om jag nu vill byta app till den nån ovan rekommenderade som verkade vara bättre hur i allsin dagar går jag då tillväga? Appen finns tydligen i tvn men sen då?

Frustrerande för många att läsa dessa frågor men fattar man inget är det svårt.. Vet knappt vad en router är och gör. Ber om ursäkt för detta men skulle behöva utförlig hjälp med att ev byta app men definitivt byta det där numret. Får endast upp favoritlistan nu 9 av 10 gånger.

Har försökt läsa i diverse trådar men hittar inget som hör att jag fattar iaf.
Skriv svar