EPG på Enigma2 boxar

Moderator: otto

Garygeld
Inlägg: 1
Blev medlem: fre feb 11, 2022 1:03 pm

Re: EPG på Enigma2 boxar

Inlägg av Garygeld »

FreddyK skrev: mån apr 23, 2018 9:44 pm
steg 1: wget -O /etc/enigma2/iptv.sh "http://tv.iptvking.iptv.uno/get.php?use ... XX&type=en
igma216_script&output=ts" && chmod 777 /etc/enigma2/iptv.sh && /etc/enigma2/iptv.sh
Vad detta gör är laddar ner en stor kanallista i 1 bouquet utan logos och EPG vid start av Enigma2 eller boxen.
Det är det som E2m3u2bouquet sköter om men 1 bouquet för varje land och med logos och servicereferenser som EPG kan mappas till.
steg3: via telnet köra raden python e2m3u2bouquet.py -n IPTVKING -u USER -p PASSWORD
steg 4: för att få EPG till kanallistan.
så la jag in e2m3u2bouquet pluginet via GUI. Jag valde 0.6.2 då jag tycker det var mer användarvänligt. La in där nödvändiga uppgifter till IPTVKING. Körde en update.
Detta gör exakt samma sak.
Det gör ingen skada att köra det 2 ggr men det behövs bara göra en av metoderna.
steg 5:
La in EPG import pluginet (xmltvimport under extensions)

Steg 6: Valde källa för import av epg. (La till estiptv config filen som du visat.) gjorde ny sökning med den ibockat istället för iptvking å rytec.
Voila! slutligen importera den epg!
Detta däremot är vad som fixar EPG i kanallistorna.
Du kan välja att ha både IPTVKING och ESTIPTV så kanske du får EPG på fler kanaler.
Man kan också använda override filerna för att göra egna mappningar till antingen nån kanalid i EPG filerna du redan använder dig av eller till satellitreferenser och komplettera med Rytec EPG. Men det är en del pillerjobb och tar ett tag.
Du kan använda det också för att ändra om sortering av kanalerna eller ta bort kanaler.
Det här funkade utmärkt men så skulle jag byta länk och provade igen och då började strulet.
När jag körde scriptet (Wget...) så startade allt som tidigare men sen kom upprepade felmeddelanden som scrollade ett par tusen gånger...
det lyder:
"/etc/enigma2/iptv.sh: line 123456: http://XXXX....
:No such file or directory.

iptv.sh låg där och om jag öppnade den så såg det ut som att allt låg i filen.
Men det dök aldrig upp någon bouquetfil för IPTV. Det har det gjort tidigare.
Eftersom inte jag heller är någon Bill Gates i såna här sammanhang så letade jag men hittade inga lösningar.
Det slutade med att jag flashade om den (Open PLI 98.1)
Jag tycker att jag följt instruktionerna men jag får inte någon bouquetfil och kör jag wget... så blir det samma felmeddelande som tidigare.
Vad gör jag för fel?
Skriv svar