Vod filmer o lag.

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
otto

Re: Vod filmer o lag.

Inlägg av otto »

Eddie48 skrev:Hej otto!!
Jag kan som högst ha 100/100 på mitt fiber tyvär vet inte riktigt varför.
Har en annan kompis som bor nära mig som har com hem o hans iptv funkar perfekt och hsn kör 100/100

Vet inte hur det funkar om en internetoperatör märker om jag kör iptv hos mig och dom gör nått mot mitt internet bara som gör atr det förstör för mig?

Mvh eddie
Läs i information så finner du hur man testar sitt nät till Holland under den tiden då mest folk surfar.
Tar du bredbandskollen så testar den mot en server i Sverige och då får du bra siffror men kör du mot Holland mellan klockan
16.oo-22.00 så lär du se vad din internet leverantör har för speed till utlandet och ej bara till närmaste server i Sverige
Jag gjorde det enkelt för dig och kopierade texten från våran Info sida.

Du behöver minst 30mbit mot Holland för att uppleva problemfri tittande. Detta kan du testa genom att ladda ner denna fil http://iperf.worldstream.nl/10000mb.bin och se vad du får för hastighet när du laddar ner den. Själva filen är värdelös och behöver inte laddas ner färdigt, det är hastigheten vi är ute efter. Bästa tiden för att testa din hastighet är Vardagar 19-22 samt Helger då de flesta bredbandsleverantörer har överbelastning dessa tider. Det finns en del leverantör som ger falska löften om 100mbit bredband, men detta är tyvärr långt ifrån sant. 100mbit får du från dessa OM
•Du surfar på dagtid, ej kvällstid
•Om du surfar på hemsidor som har servrar baserade i Sverige

Därför ber vi dig prova din bandbredd mot Holland På kvällar och helger då många bredbandsleverantörer har överbelastat. Får du mindre än 30 Mbit är det dags att byta bredbandsleverantör då din leverantör ljuger för dig.

Vi rekommenderar alltid Comhem och Bredbandsbolaget då dessa är suveräna och har knappt problem
Vänligen
OttO
Eddie48

Inlägg av Eddie48 »

Tack så mycket då försöker jag testa senare idag.

Mvh
Eddie48

Inlägg av Eddie48 »

Jag försökte ladda ner filen men kom ingenstans den bara snurrade o såg ut som att den laddadea y ett par timmar faktiskt.

Mvh eddie
Eddie48

Inlägg av Eddie48 »

Hej kan det hjälpa att återställa min router ?

Mvh eddie
Eddie48

Inlägg av Eddie48 »

Hej otto har faktiskt lite o berätta o det är att jag fick för mig att testa comhem boxen jag har hemma men med minsta paquetet som är gratis för mig och det var samma sak där att kanalerns laggade och då har jag rätt att ringa och det vissade sig enligt hsn jsg pratade med att min media box som sitter i väggen är föråldrat och får den utbytt på måndag så det är bara att hålla tummarna att det fungerar då.

Jag uppdaterar då hur det gick.

Mvh eddie
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

Ja leverantörers boxar bruka ofta vara föråldrade osv.
Rekommenderar alltid att skaffa en egen i dom flesta fall.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Eddie48

Inlägg av Eddie48 »

Nu är det media boxen den som sitter i väggen till mitt fiber nät som är föråldrat som skall bytas ut.

Hoppas verkligen att mitt iptv fungerar sen för har inga fler ideer vad jag kan göra.

Mvh.
Eddie48

Inlägg av Eddie48 »

Hej otto här får du uppdateringen.

Har idag bytt media boxen som sitter i väggen till min fiber o kan meddela att min iptv fungerar igen otroligt skönt nu kan jag titta på tv igen.

Mvh eddie
Skriv svar