Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

melander
Inlägg: 2
Blev medlem: mån okt 17, 2016 6:03 pm

Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Inlägg av melander »

Jag undrar om det finns nån bandbreddsbegränsning eller dylikt från eran sida så att man inte ska kunna streama till flera enheter/tv's samtidigt?
Så fort jag startar en kanal, vilken kanal som helst, på fler än en enhet (tv, pc, platta) så fryser streamingen till alla enheter. Men så fort jag stänger av så jag bara streamar till en enhet så funkar det klockrent igen.

Det låter som att jag har dålig kräm i mitt nät men jag kan streama netflix till alla mina enheter samtidigt utan att jag märker nån skillnad, har även använt en annan iptv-operatör innan jag bytte till iptvking och hade aldrig detta problem.

Jag använder Kodi.

Tacksam för svar!
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Inlägg av Ampa69 »

Kan väl bara titta med en anslutning åt gången.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Inlägg av admin »

melander skrev:Jag undrar om det finns nån bandbreddsbegränsning eller dylikt från eran sida så att man inte ska kunna streama till flera enheter/tv's samtidigt?
Så fort jag startar en kanal, vilken kanal som helst, på fler än en enhet (tv, pc, platta) så fryser streamingen till alla enheter. Men så fort jag stänger av så jag bara streamar till en enhet så funkar det klockrent igen.

Det låter som att jag har dålig kräm i mitt nät men jag kan streama netflix till alla mina enheter samtidigt utan att jag märker nån skillnad, har även använt en annan iptv-operatör innan jag bytte till iptvking och hade aldrig detta problem.

Jag använder Kodi.

Tacksam för svar!
Konstigt att vårt system inte snappade upp detta, väldigt ovanligt. Du borde blivit bannad för längesen =) Det du gör är helt förbjudet och bryter mot den enda regeln vi har
melander
Inlägg: 2
Blev medlem: mån okt 17, 2016 6:03 pm

Re: Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Inlägg av melander »

Aj då!
Vart står den/dom reglerna? Tyckte jag läste alla instruktioner som ni krävde att man skulle läsa :oops:
feastsamphire
Inlägg: 1
Blev medlem: tis nov 22, 2022 8:12 am

Re: Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Inlägg av feastsamphire »

Jag kan inte se reglerna
clewundying
Inlägg: 3
Blev medlem: tor dec 08, 2022 2:54 am

Re: Titta på flera tv apparater/enheter samtidigt?

Inlägg av clewundying »

Endast en tittare åt gången är tillåten.coreball
Skriv svar