Sjukt långsamma kanalbyten mm

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Sjukt långsamma kanalbyten mm

Inlägg av Mollan »

Hej

Jag har haft en IP-TV S-box v410 som helt plötsligt bara började lagga på alla kanaler överallt, har nu bytt till en annan som jag hade liggande IP-TV S-box v412 och fått bytt Mac adress så nu fungerar alla kanaler fint igen.
Problemet som nu dykt upp som jag inte haft några problem med på förra boxen är att det går otroligt långsamt att läsa in programlistan typ mina favoriter, när jag sen ska byta kanal så dröjer det säker 30-40 sekunder innan den byter, detta har ju gått blixtfort innan.
Är det någon som vet om det finns någon inställning i boxen som kan rätta till detta?
Jag är sjukt dålig på det mesta som har med IP-TV att göra så förklara gärna i så fall på en övertydlig nivå 😜

//Mollan
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Sjukt långsamma kanalbyten mm

Inlägg av atrix »

ja, svårt att vet vad det kan bero på.

Titta här: https://iptvking.me/tvip-felsokning/

Idag rekommenderas nästa mest appar, då de fungerar bäst, jag t.ex kör ingen box längre utan jag har android tv samt android box där jag använder appar för IPTV.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Sjukt långsamma kanalbyten mm

Inlägg av atrix »

TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: Sjukt långsamma kanalbyten mm

Inlägg av violett »

Jag hade också en sån box och jag bytte till en formuler z8
elijahnelson
Inlägg: 1
Blev medlem: mån nov 13, 2023 8:25 am

Re: Sjukt långsamma kanalbyten mm

Inlägg av elijahnelson »

Mollan skrev: tis maj 30, 2023 8:43 pm Hej

Jag har haft en IP-TV S-box v410 som helt plötsligt bara började lagga på alla kanaler överallt, har nu bytt till en annan som jag hade liggande IP-TV S-box v412 och fått bytt Mac adress så nu fungerar alla kanaler fint igen.
Problemet som nu dykt upp som jag inte haft några problem med på förra boxen är att det går otroligt långsamt att läsa in programlistan typ mina favoriter, när jag sen ska byta kanal så dröjer det säker 30-40 sekunder innan den byter, detta har ju gått blixtfort innan.
Är det någon som vet om det finns någon inställning i boxen som kan rätta till detta?
Jag är sjukt dålig på det mesta som har med IP-TV att göra så förklara gärna i så fall på en övertydlig nivå 😜mapquest

//Mollan

Om möjligt, försök minska storleken på din programlista genom att ta bort onödiga eller oanvända kanaler. En mindre programlista kan laddas snabbare.
marinatedpredict
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 18, 2023 2:31 am

Re: Sjukt långsamma kanalbyten mm

Inlägg av marinatedpredict »

Mollan skrev: tis maj 30, 2023 8:43 pm Hej

Jag har haft en IP-TV S-box v410 som helt plötsligt bara började lagga på alla kanaler överallt, har nu bytt till en annan som jag hade liggande IP-TV S-box v412 och fått bytt Mac adress så nu fungerar alla kanaler fint igen.
Problemet som nu dykt upp som jag inte haft några problem med på förra boxen är att det går otroligt långsamt att läsa in programlistan typ mina favoriter, när jag sen ska byta kanal så dröjer det säker 30-40 sekunder innan den byter, detta har ju gått blixtfort innan.snake io
Är det någon som vet om det finns någon inställning i boxen som kan rätta till detta?
Jag är sjukt dålig på det mesta som har med IP-TV att göra så förklara gärna i så fall på en övertydlig nivå 😜

//Mollan
See whether your IP-TV S-box has any firmware upgrades available. Frequently, bug fixes and performance enhancements for these problems can be obtained through firmware upgrades. For firmware update information, see the support page of your manufacturer or get in touch with customer care.
Skriv svar