Betala med Krypto

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
atrix

Betala med Krypto

Inlägg av atrix »

I Sverige har vi ju just nu mest Safello för att köpa BTC för att betala för abonnemangsavgiften. Men då BTC har blivit så mycket mer populärt så har även kostnaden för att skicka BTC till andra plånböcker ökat. Nu tar Safello en avgift på 0,00025 BTC för detta, vilket är i dagens värde ca 260SEK.

Detta förstår vi ju alla att detta gör att kostnaden skenar iväg rejält. Så vi rekommenderar att ni köper Litecoin(LTC) istället. Kostnaden hos Safello är alltid 35 SEK för att köpa krypto, men att sedan skicka LTC kostar 0.0001 LTC, vilket är ca 1 SEK.

Så när betalning ska ske använd LTC istället för BTC. Har ni några frågor ställ dem här.
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Noss

Re: Betala med Krypto

Inlägg av Noss »

I tutorial för betalning står det att man ska välja "Annat" som plånbokstyp, men det finns inte hos Safello.
Endast dessa två finns, och frågan är vilken väljer man för att förlänga?
- Kryptobörs (t.ex. Binance, Kraken)
- Egen plånbok (t.ex. MetaMask, Phantom)
atrix

Inlägg av atrix »

Titta här:
Bild

Bild
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
salkov

Inlägg av salkov »

Jag använde bt.cx, där kunde man köpa och skicka till en plånbok på en gång.
jag klickade på open invoice to pay sedan så köpte jag och förde över pengarna via bt.cx.
Det tog ett tag så sidan laddades om och nu ser jag inte nån pending transaction. Vete fan om det blev rätt.
Instruktionerna är inte direkt bra, dom stämmer inte med hur det ser ut nu.

Edit:
Såg att nu stod det underpaid, jag köpte 1460 kr för att täcka eventuell avgift. Hur ska man veta hur mycket man ska betala?
salkov

Inlägg av salkov »

Nu gick det igenom. Tydligen gjorde jag rätt.
atrix

Inlägg av atrix »

Bra! Kul att höra att det gick igen. Om du får problem så kan du alltid kontakta support genom att skapa en ticket i dashboarden.
Marialencia

Inlägg av Marialencia »

atrix skrev: tor mar 13, 2025 8:08 am Bra! Kul att höra att det gick igen. Om du får problem så kan du alltid kontakta support genom att skapa en ticket i dashboarden.
Jag kan inte hitta var jag ska skapa en biljett, snälla hjälp mig
atrix

Inlägg av atrix »

Marialencia skrev: tis mar 18, 2025 1:49 am
atrix skrev: tor mar 13, 2025 8:08 am Bra! Kul att höra att det gick igen. Om du får problem så kan du alltid kontakta support genom att skapa en ticket i dashboarden.
Jag kan inte hitta var jag ska skapa en biljett, snälla hjälp mig
Du går till dashboarden, och där på vänster sidan finns "Ticket", klicka på den och sedan välj "New Ticket"
sebolon

Inlägg av sebolon »

Hej

Försöker skicka genom Safello men dem kräver mottagaruppgifter (privatperson/företagskonto) till den man skickar till. Betalar med Doge.
Detta sker när man ska betala via "Annat". Va gör man? Uppskattar snabbt svar!
atrix

Inlägg av atrix »

Jag tittar på Safello, men hittar inte betala med annat, utan jag hittar t.ex. skicka Doge, så om du tar några screenshots och visar vad du menar, så kanske vi kan hjälpa dig.
Skriv svar