Hej,
Jag har testat tjänsten i 24h och är otroligt nöjd.
Nu när jag vill beställa så vet jag inte vilket jag ska välja då jag sitter på en projektor hemma där jag använder en apple tv4 men jag har även en Smart TV från samsung där jag gärna vill kunna titta också. (självklart inte samtidigt)
Vilket alternativ skall jag välja när jag beställer?
Eller måste jag köpa 2st abbonemang? ett för vardera enhet? känns lite bökigt att behöva flytta apple tvn från mitt biorum till vardagrum hela tiden...
Hoppas det finns en enkel lösning...
//Stefan
Abbonemang SmartTV+Apple TV4
Re: Abbonemang SmartTV+Apple TV4
Du kan använda det på hur många enheter som helst sålänge du inte har igång det samtidigt.
Man kan numera däremot lägga till fler connections på samma line och då kan man ha igång samtidigt.
Det kostar såklart i princip som 2 abbonemang då.
Skillnaden är att du kan använda samma line på alla enheter istället för att krångla med olika.
Man kan numera däremot lägga till fler connections på samma line och då kan man ha igång samtidigt.
Det kostar såklart i princip som 2 abbonemang då.
Skillnaden är att du kan använda samma line på alla enheter istället för att krångla med olika.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
ok.
frågan som då dyker upp är:
när jag skall beställa, vilket ska jag beställa... finns ju olika "paket" att välja mellan.
ett av dem står det är för tex apple tv och ett annat paket är för Smart TV apparater tex Samsung.
Förstår inte riktigt vad du menar med flera connections på samma line samtidigt?
frågan som då dyker upp är:
när jag skall beställa, vilket ska jag beställa... finns ju olika "paket" att välja mellan.
ett av dem står det är för tex apple tv och ett annat paket är för Smart TV apparater tex Samsung.
Förstår inte riktigt vad du menar med flera connections på samma line samtidigt?
Ska inte vara nån skillnad mellan AppleTV och SmartTV utan det är samma m3u fil man får.
Flera connection på samma line = Du kan ansluta med flera enheter samtidigt eller spela in 1 program och se på ett annat.
Tidigare var man tvungen ha flera lines med olika uppgifter till varje enhet och det gick inte spela in och se ett annat eftersom den använda 2 connections då.
Även om det fanns lösningar på det problemet så var det betydligt krångligare.
Ser man bara på en enhet åt gången eller inte spelar in så kan du såklart se på hur många enheter du vill och då behöver du inte fler connections.
Flera connection på samma line = Du kan ansluta med flera enheter samtidigt eller spela in 1 program och se på ett annat.
Tidigare var man tvungen ha flera lines med olika uppgifter till varje enhet och det gick inte spela in och se ett annat eftersom den använda 2 connections då.
Även om det fanns lösningar på det problemet så var det betydligt krångligare.
Ser man bara på en enhet åt gången eller inte spelar in så kan du såklart se på hur många enheter du vill och då behöver du inte fler connections.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
ok... tack för svar!