Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av kaffeberoende »

Hej!

Sen några dagar tillbaka har kanalnummren ändrats för alla kanaler. Tex. hade Svt 1 kanalplats 1 och Svt 2 kanalplats 2 etc. Nu är de på kanalplats 1189 respektive 1890.

Dessutom har kanalordningen ändrats och nu förekommer kanalerna efter bokstavsordning. Detta är väldigt jobbigt och jag hoppas att detta åtgärdas snarast möjligt.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av admin »

Hej!

Det var någon annan som nämnde detta på tråden, efter senaste uppdateringen har vi bekräftat problemet och kommer lösa detta så fort vi ser vad det är som strular.
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av SuperMario84 »

ja hos mig ändrades också jag får även någon lite rutan med röd prick i är det någon som ni la till eller . den står bredvid kanal ikonen

mvh
Ingenjörn
Inlägg: 6
Blev medlem: sön okt 09, 2016 12:12 pm

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av Ingenjörn »

Har samma problem som ovanstående. Alla kanalen ligger huller om buller och det går inte att sortera.
// Patrik
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av Lennart »

SuperMario84 skrev:ja hos mig ändrades också jag får även någon lite rutan med röd prick i är det någon som ni la till eller . den står bredvid kanal ikonen

mvh
Antar du har en MAG box.
Denna ikon informerar att du kan, om du har en usbminne/hårddisk inkopplad, spela in program. Antigen nuvarande sändning eller via EPG:n.
freedrooid
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 21, 2016 6:02 pm

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av freedrooid »

Instämmer med alla andra, lite irriterande
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av SuperMario84 »

hej admin

har ni fungera göra någon åt kanal listan ?? det är väldigt jobbigt nu leta efter någon kanal för det finns inget alls ordningen på dem :( innan var mycket bättre
freedrooid
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 21, 2016 6:02 pm

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av freedrooid »

Håller på och själv justerar min lista lite. Upptäcker att det är otroligt många kanaler som är helt feldöpta :(

Bara som ett exempel så är kanalen "FEM NO" egentligen TV4 Fakta XL SE.
Svårt för mig att göra en uppskattning om hur många det är, men är alldeles för många!

Hur fungerar det i praktiken, vem sköter egentligen uppdateringen av detta?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av admin »

Det är vi som sköter uppdateringarna, men vi försöker hela tiden hålla senaste mjukvara för både Stalker portalen uppe och för vår server vilket orsakar krockar i kompatibiliteten. Vi kommer självklart lösa detta väldigt snart så fort vi fått pli på vad det är som strular. Vi ändrade självklart inte sorteringen avsiktligt, utan det skedde med vår nya uppdatering.
freedrooid
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 21, 2016 6:02 pm

Re: Ändrade Kanalnummer/Kanalplatser

Inlägg av freedrooid »

Okej, jag har som sagt själv börjat ändra en del för eget bruk.
Dels att döpa om alla till rätt namn, samt att länka till piccons (har en del på egen server)
Ändrar också ordningen på kanalerna i listan så att det passar bättre, gör en del nya kategorier.

Har äntligen hittat en lösning för att göra detta, utan att behöva göra om allt när listan uppdateras.

Har ni användning för detta så kan vi ju alltid göra en liten deal ;)
Skriv svar