Dålig kundtjänst

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av FreddyK »

Vad är det som har hänt egentligen?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av mukki »

Dimii skrev:Hej. Jag har haft en väldigt dålig upplevelse med kundtjänsten då det har känts som att personen jag skrev med knappt läste va jag skrev och kom med dåliga svar. Efter den 10e mailet så skrev jag att det var dåligt av honom att han inte ville lösa problemet och då fick jag ett svar som inte alls är uppskattat.. Se bild.

Om det finns möjlighet så hade jag gärna velat prata med någon annan och kunna lösa situationen.
Tråkigt att du fick sådant svar. Har nog personligen själv inte haft några problem med supporten, trots att jag är newbie och ställt massa frågor.
Känner igen namnet, har faktiskt fått hjälp utav han med, han var väldigt tillmötesgående. Du får ochså ta till beaktning att det är många som skriver till dem, och det är inte alltid dem kan svara snabbt. Men dem gör sitt bästa för att ge en bra service som möjligt. Hoppas det löser sig
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av FreddyK »

Ställer min fråga igen om vad det är som har hänt?
Och du har kanske varit otrevlig i tidigare mail som gör att du fick otrevligt bemötande tillbaka.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av mukki »

Dimii skrev:
FreddyK skrev:Ställer min fråga igen om vad det är som har hänt?
Och du har kanske varit otrevlig i tidigare mail som gör att du fick otrevligt bemötande tillbaka.
jag svarade ju? När han sa att det inte gick o lösa så svarade jag med fyfan va dåligt av er. Då fick jag de svaret
Tror nog mer han syftar på vad det var du ville skulle lösas, och som inte löste sig. :P (som senare ledde till detta)
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av mukki »

Dimii skrev:
mukki skrev:
Dimii skrev: jag svarade ju? När han sa att det inte gick o lösa så svarade jag med fyfan va dåligt av er. Då fick jag de svaret
Tror nog mer han syftar på vad det var du ville skulle lösas, och som inte löste sig. :P (som senare ledde till detta)
Hade redan en 3 månaders abonnemang eller hur man ska nu kalla det. Så jag köpte ett till för att kunna kolla på en annan tv samtidigt. Men istället för att få en ny abonnemang så förängdes den som jag redan hade och jag kunde inte få en ny. Alltså mitt problem är att jag vill ha 2 olika abonnemang inte förlängt.
Aha okej, vad tråkigt att det blivit så här. Men om du kanske tar och skickar ett mail till och kollar?
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av mukki »

Dimii skrev:
mukki skrev:
Dimii skrev:
Hade redan en 3 månaders abonnemang eller hur man ska nu kalla det. Så jag köpte ett till för att kunna kolla på en annan tv samtidigt. Men istället för att få en ny abonnemang så förängdes den som jag redan hade och jag kunde inte få en ny. Alltså mitt problem är att jag vill ha 2 olika abonnemang inte förlängt.
Aha okej, vad tråkigt att det blivit så här. Men om du kanske tar och skickar ett mail till och kollar?
Jag svarade på de mailet som jag visade men fick inget svar därför jag vände mig hit. :) förlåt om jag var otydlig ligger på 3h sömn och är lite trött :lol:
Hoppas det löser sig för dig. Kan förstå om du är frustrerad och arg. :P
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av FreddyK »

Du har antagligen varit otydlig med att det är ett till abonnemang du ville ha.
Det förlängda abonnemanget går inte att göra nåt åt i efterhand.
Det enda i det här läget är betala för ytterligare ett abonnemang och tydligt komma överens med admin om att det ska vara ett nytt och inte en förlängning.
Du förlorar inget på det då du fortfarande har kvar dom 3 mån du just köpt på det första abonnemanget.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av FreddyK »

Nät man beställer så förlängs befintligt abonnemang automatiskt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av admin »

Jag har tagit bort hans inlägg eftersom han avslöjar identitet genom att bifoga bilder från sitt egna mail konto, vilket inte är så smart.

Personen i fråga har skrivit över 30 mail till oss, allt från svordomar till hot, och det tolereras INTE. Vi har försökt att hålla en normal diskussion med personen men eftersom han trodde att "kunden alltid har rätt" så tyckte han att han kunde uttrycka sig hur han ville utan konsekvenser.

Vi håller mail konversationer dagligen med kunder, vi försöker hålla samma ton med alla oavsett vem det är, och de flesta av er har säkert inte stött på några problem.

Vi behandlar alla som vi själva blir behandlade.

Vi har över 1500 mail att svara på per dag, och det skulle vi aldrig hinna med om vi tillät folk att bråka med oss
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: Dålig kundtjänst

Inlägg av tuffy »

admin skrev:Jag har tagit bort hans inlägg eftersom han avslöjar identitet genom att bifoga bilder från sitt egna mail konto, vilket inte är så smart.

Personen i fråga har skrivit över 30 mail till oss, allt från svordomar till hot, och det tolereras INTE. Vi har försökt att hålla en normal diskussion med personen men eftersom han trodde att "kunden alltid har rätt" så tyckte han att han kunde uttrycka sig hur han ville utan konsekvenser.

Vi håller mail konversationer dagligen med kunder, vi försöker hålla samma ton med alla oavsett vem det är, och de flesta av er har säkert inte stött på några problem.

Vi behandlar alla som vi själva blir behandlade.

Vi har över 1500 mail att svara på per dag, och det skulle vi aldrig hinna med om vi tillät folk att bråka med oss
Jag måste ge beröm för utmärkt kundtjänst de gånger jag haft kontakt. Tycker det är viktigt att också framföra positiva aspekter och ge beröm. Inte bara det som är dåligt och inte fungera.
Tack Admin!
Skriv svar