Bildkvalité TVIP/MAG mot M3U-länk ?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

bcbc589
Inlägg: 2
Blev medlem: tis dec 06, 2016 11:57 pm

Bildkvalité TVIP/MAG mot M3U-länk ?

Inlägg av bcbc589 »

Blir det skillnad på bildkvalitén med att köra en TVIP box alt. en MAG-box mot att köra en M3U-fil i tex kodi/Enigma box/ VLC.
Har sett en M3U-fil på både KODI, VLC (på pc), och på en Enigma box, har även sett en M3U länk på en TVIP box, alla funkar absolut men igen tycker jag har någon vidare bildkvalité, klart att vissa kanaler är bättre än andra men.

Men har aldrig sett TVIP boxen användas som den är rekommenderas att användas alltså utan M3U länken, inte heller bildkvalitén på en MAG box.
Undrar därför om bildkvalitén blir bättre med dessa boxar ? Tyckte absolut att TVIP boxen va klart bäst, riktigt snabb osv även på detta sätt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Bildkvalité TVIP/MAG mot M3U-länk ?

Inlägg av FreddyK »

Jag har då bra kvalité åtminstone på dom flesta HD kanaler här med m3u fil och Kodi då det väl fungerar och inte är lag osv.
Självklart blir ju kanaler i SD sämre kvalité på större TV's och det blir inte bra ens om man kör satellit och vanlig abonnemang.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
bcbc589
Inlägg: 2
Blev medlem: tis dec 06, 2016 11:57 pm

Re: Bildkvalité TVIP/MAG mot M3U-länk ?

Inlägg av bcbc589 »

ändrar mig lite iaf, bilden på HD är faktiskt helt okey just nu!

Men frågan kvarstår om det är värt att köpa ett abb som är låst till boxen (Mag/TVIP) eller om det är samma som att köra M3U länken i boxen direkt, och då även ha möjligheten att kolla på distans ex i mobil eller dator som man inte kan med TVIP/MAG boxen om man inte tar den med sig.

Så frågan är finns det fördelar att ha abonnemanget låst på MAC adressen eller är det samma kvalité som att köra på de andra sätten?

Tacksam för svar! :)
Skriv svar