Funkar detta i UK?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Paddy
Inlägg: 1
Blev medlem: fre dec 16, 2016 4:32 pm

Funkar detta i UK?

Inlägg av Paddy »

Hej!

Jag funderar på att köpa ett TVIP startpaket av er. Jag bor i UK så innan jag gör så vill jag dubbelkolla att denna tjänst fungerar i UK eller om jag måste hitta en återförsäljare här?

Jag har redan in iStar box med IPTV installerad men den funkar inte att titta på här. Bilden fryser efter 10 sekunder eller så och det står "Data Error". Jag misstänker att det är min internetleverantör - Virgin Media - som spärrar tjänsten så om det är fallet så är det onödigt att köpa en till från er!

Hoppas ni kan hjälpa.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Funkar detta i UK?

Inlägg av GG08 »

Paddy skrev:Hej!

Jag funderar på att köpa ett TVIP startpaket av er. Jag bor i UK så innan jag gör så vill jag dubbelkolla att denna tjänst fungerar i UK eller om jag måste hitta en återförsäljare här?

Jag har redan in iStar box med IPTV installerad men den funkar inte att titta på här. Bilden fryser efter 10 sekunder eller så och det står "Data Error". Jag misstänker att det är min internetleverantör - Virgin Media - som spärrar tjänsten så om det är fallet så är det onödigt att köpa en till från er!

Hoppas ni kan hjälpa.
Hej! Tjänsten fungerar i UK , men din beskrivning låter ju inte bra. Har du en router så stäng den m.a.o dra strömkabeln ur boxen, samt att du drar strömen ur boxen i 15 min.
Låter lite märkligt att din ISP skulle spärra detta... men som sagt allt kan hända 2016 ;)
Jag kan lova dig att detta fungerar till 98 % och jag pendlar swe, Scandinavia, UK, Spain.
Kolla din box om den har rätt programvara. Testa och kom gärna tillbaka.

Kolla en TP Test och se vad du får ut på din lina. Bara ett förslag!

// GG08
Skriv svar