Aktivera MAC adress

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Stoffeman84
Inlägg: 33
Blev medlem: mån okt 29, 2018 1:37 pm

Aktivera MAC adress

Inlägg av Stoffeman84 »

Har köpt en Tvip Sbox 410 och har kört med kodi på rpi innan och tänkte få min Mac adress aktiverad. Men har mailat men får aldrig några svar. Så har skickat ett par till mail där jag ber om hjälp och undrar hur det går men får bara ett meddelande tillbaka att om jag skickar för mkt mail kan jag bli blockad för att det anses som spam.

Nån som kan hjälpa mig få tag i nån som kan hjälpa mig (Otto el. FreddeK kanske).

Mvh
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av otto »

Hejsan Stoffeman84
Mail brukar bli besvarade ganska snabbt men den senaste tiden så kommer det ca 2000 mail om dagen så det tar lite längre tid att
få svar typ 1-2 dagar och ej 24 timmar som det står I Infon.
Har du inget alls abonnemang nu?
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av FreddyK »

Bästa vore om admin aktiverade den funktion som redan finns i Dashboard att själv lägga dit MAC address.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Stoffeman84
Inlägg: 33
Blev medlem: mån okt 29, 2018 1:37 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av Stoffeman84 »

Jag skrev mail igen och fick svar direkt så nu är det löst. Tack ändå för hjälpen.
Frisomenfågel
Inlägg: 2
Blev medlem: tor nov 29, 2018 5:36 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av Frisomenfågel »

Är det fortfarande lika högt tryck i mailen?

väntar på en aktivering av min MAC-adress. Känner mig som ett barn på julafton. Uppdaterar mailen med jämna mellanrum för att se om de kommit något.

Ligger nämligen hemma och är sjukskriven och har sagt upp mitt förra tv-avtal..
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av otto »

Hejsan
De senaste månaderna så har det varit en massa uppdateringar mm så Admin har jobbat som bara den.
Så det kan ta lite längre tid, när det gått 1-2 dagar skicka ett mail och fråga vad som händer
Skickas det fler mail så kan det tolkas som spam och du blir bannad
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av FreddyK »

Som jag skrev ovan så finns det en funktion där man kan lägga till, ändra och ta bort MAC för Enigma2/MAG under Manage Lines.
Bästa vore om Admin aktiverade den funktionen så skulle det lösa det här problemet.
Du kanske kan ta med även det till Admin Otto?
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Aktivera MAC adress

Inlägg av gegage »

aktiverar dom boxen när man e tvungen återställa den med eller hur funkar det? mina kanaler försvann efter jag återställt
Skriv svar