Abonnemang 1år

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

humse
Inlägg: 8
Blev medlem: ons dec 21, 2016 7:39 pm

Abonnemang 1år

Inlägg av humse »

Hej!
Har köpt ett 1års abonnemang (SmartTV), och kör det via Smart IPTV på en helt ny LG tv.

Dock så upplever jag att dom HD kanalerna med "bäst bild" typ Eurosport 1 börjar buffra var ca 30sec.
Har testat lite olika settings i IPTV appen typ HLS mode OFF och olika lägen på webOs/NC MPEG /NC Auto utan förbättring.

(har man appen via Samsung så kan man välja att den skall "buffra mera" vid varje kanalbyte "dock tog det typ 10 sec att ladda kanalen men det hjälpte.
Dock så hittar jag inte en liknande inställning på IPTV appen på min nya LG tv.

Och till frågan:
Kan jag tex reseta min playlist på http://siptv.eu/mylist/ och använda min URL som jag fått(abonnemanget) och testa om det fungerar bättre på Kodi via min dator eller raspberry pi.

Eller är det så att abonnemanget (URL) inte fungerar där då jag köpt 1år för SmartTV?

Hoppas ni förstår min fråga.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Abonnemang 1år

Inlägg av admin »

Du behöveri inte göra en reset för att använda abonnemanget på Kodi. Du kan ha abonnemanget på båda enheterna men regeln säger att båda får inte användas samtidigt.

Tänk på detta, när du lägger in din länk i Kodi ska du byta ändelse från =ts till =m3u8
Skriv svar