"Line is not connected"

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

BennyB
Inlägg: 3
Blev medlem: ons mar 13, 2019 8:05 pm

"Line is not connected"

Inlägg av BennyB »

Tja,
skulle förlänga mitt abonomang, så gjorde betalningen, den gick igenom, registera min mac adress på en line.
Men får upp "Line is not connected" på statusen. Har en TVIP-S box 410, inställningara e samma som på tidigare abonomang, samma på routern.
Vart kan problemet sitta? Samt hur får jag löst det
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: "Line is not connected"

Inlägg av atrix »

Det betyder att du inte tittar på någon kanal, om du skulle sätta på din box och titta så kommer du se att då har din linje kontakt.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
BennyB
Inlägg: 3
Blev medlem: ons mar 13, 2019 8:05 pm

Re: "Line is not connected"

Inlägg av BennyB »

Har startat om boxen 2 gånger.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: "Line is not connected"

Inlägg av atrix »

Ja, men du måste titta på någon kanal. Först då har din linje kontakt, om du inte tittar på någon kanal så har du ingen kontakt.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
BennyB
Inlägg: 3
Blev medlem: ons mar 13, 2019 8:05 pm

Re: "Line is not connected"

Inlägg av BennyB »

Får upp "YOUR STB IS BLOCKED" på boxen och "Your Line is not connected" i dashboarden, dubbelkollat så min mac adresss stämmer.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: "Line is not connected"

Inlägg av atrix »

Då ska du noga höra av dig till supporten, men innan du gör det sök i forumet efter just STB IS BLOCKED och gör de saker som rekommenderas.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar