Sida 1 av 1

"Line is not connected"

Postat: ons mar 13, 2019 8:09 pm
av BennyB
Tja,
skulle förlänga mitt abonomang, så gjorde betalningen, den gick igenom, registera min mac adress på en line.
Men får upp "Line is not connected" på statusen. Har en TVIP-S box 410, inställningara e samma som på tidigare abonomang, samma på routern.
Vart kan problemet sitta? Samt hur får jag löst det

Re: "Line is not connected"

Postat: ons mar 13, 2019 8:15 pm
av atrix
Det betyder att du inte tittar på någon kanal, om du skulle sätta på din box och titta så kommer du se att då har din linje kontakt.

Re: "Line is not connected"

Postat: ons mar 13, 2019 8:17 pm
av BennyB
Har startat om boxen 2 gånger.

Re: "Line is not connected"

Postat: ons mar 13, 2019 8:18 pm
av atrix
Ja, men du måste titta på någon kanal. Först då har din linje kontakt, om du inte tittar på någon kanal så har du ingen kontakt.

Re: "Line is not connected"

Postat: ons mar 13, 2019 8:23 pm
av BennyB
Får upp "YOUR STB IS BLOCKED" på boxen och "Your Line is not connected" i dashboarden, dubbelkollat så min mac adresss stämmer.

Re: "Line is not connected"

Postat: ons mar 13, 2019 8:35 pm
av atrix
Då ska du noga höra av dig till supporten, men innan du gör det sök i forumet efter just STB IS BLOCKED och gör de saker som rekommenderas.