vilken box skall jag använda

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Lalle
Inlägg: 11
Blev medlem: tis mar 19, 2019 6:15 am

vilken box skall jag använda

Inlägg av Lalle »

Hej gott folk jag tänkte fråga vad jag skall ha. jag har en nvidia shield tv 4k och en formuler z8 vilken tror ni funkar bäst till iptv för tittar jag på netflix på båda tycker jag att formular z8 har dålig bild om jag jämför med nvidia är det lika stor skillnad när man tittar på tv

tack på förhand
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: vilken box skall jag använda

Inlägg av FreddyK »

Skulle nog säga att NVIDIA Shield är den bättre boxen av dom 2.
Betydligt bättre hårdvara i Shield än i princip alla Android boxar på marknaden men den kostar då också mer.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Lalle
Inlägg: 11
Blev medlem: tis mar 19, 2019 6:15 am

Re: vilken box skall jag använda

Inlägg av Lalle »

Tack skall du ha jag har redan båda två blev lite rädd när jag såg bilden på formuler z8 det får nog bli nvidia då
captainkinglinux
Inlägg: 2
Blev medlem: tor mar 21, 2019 5:13 pm

Re: vilken box skall jag använda

Inlägg av captainkinglinux »

Jag har själv Formuler Z7+ och Z8 har hur fin bild som helst på min tv, har heller aldrig haft problem med dom boxarna :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: vilken box skall jag använda

Inlägg av FreddyK »

Då han ändå har en NVIDIA Shield så ser jag ingen anledning faktiskt att köra med nåt annat i det fallet.
Men samtidigt så är det en 2000:- box mot en för runt 1000:- så tar man in priset i beräkningen så är säkert Formuler en bra box för det priset.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Lalle
Inlägg: 11
Blev medlem: tis mar 19, 2019 6:15 am

Re: vilken box skall jag använda

Inlägg av Lalle »

Får inte nvidia shield att fungera fattar inte hur jag skall göra någon av er som vet
Nickrock
Inlägg: 17
Blev medlem: tis sep 05, 2017 11:46 am

Re: vilken box skall jag använda

Inlägg av Nickrock »

Jag kör med Nvidia Shield TV v2 och Apparna Tivimate och IPTV Extreme Pro.... Har aldrig haft problem. Ladda upp via Mac adress eller Filen via playlist :mrgreen:
Skriv svar