Epg

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Epg

Inlägg av admin »

Ja de ska fungera, ja ska ta en titt när jag får lite tid över hur ni kan ändra i konfigen för att få epg att fungera i kodi
Entege
Inlägg: 3
Blev medlem: lör sep 03, 2016 9:00 am

Re: Epg

Inlägg av Entege »

Vilken URL skall man använda i kodi??
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Epg

Inlägg av admin »

Peta in detta i Simple PVR add on i fliken EPG,

http://secure.clientportal.link/epg/guide.xml.gz
Entege
Inlägg: 3
Blev medlem: lör sep 03, 2016 9:00 am

Re: Epg

Inlägg av Entege »

Tack,
Då fungerar det med kodi också :D
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Epg

Inlägg av Lennart »

Lennart skrev:Jag har en MAG 254.

Är det möjligt att kunna få EPG att visa information för flera kanaler samtidigt? Så att man får en överblick på vad kanalerna visar just nu och en stund framåt?
När jag trycker på motsvarande knapp på fjärren så får jag en tom ruta och där det står "Connection problem".
Har ni fått svar om detta från infomir?
Ni skrev att ni skulle höra med dom om denna funktion.
Se EPG för flera kanaler med en tidsaxel vore grymt! Detta då EPG äntligen verkar fungera korrekt just nu (=rätt tid).
atrix
Inlägg: 809
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Epg

Inlägg av atrix »

Jag har en Mag 250 och nu förstår jag inte riktigt om det faktiskt ska fungera eller inte. Vilken knapp på fjärrkontrolen är det? Jag har tryckt på den knappen som har 3 streck på sig, men när jag googlade såg det ut som om det bör vara den blå avstäningsknappen, trycker jag på den med 3 streck så fylls skärmen av tomma tabeller och en text ovan som säger att något är fel(kommer inte ihåg texten just nu..).

Jag lägger med en bild, jag har fjärrkontrollen till höger.

Hoppas någon kan svara mig, tack på förhand!

/A

Bild
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Lennart
Inlägg: 47
Blev medlem: lör aug 27, 2016 10:02 am

Re: Epg

Inlägg av Lennart »

atrix skrev:Jag har en Mag 250 och nu förstår jag inte riktigt om det faktiskt ska fungera eller inte. Vilken knapp på fjärrkontrolen är det? Jag har tryckt på den knappen som har 3 streck på sig, men när jag googlade såg det ut som om det bör vara den blå avstäningsknappen, trycker jag på den med 3 streck så fylls skärmen av tomma tabeller och en text ovan som säger att något är fel(kommer inte ihåg texten just nu..).

Jag lägger med en bild, jag har fjärrkontrollen till höger.

Hoppas någon kan svara mig, tack på förhand!

/A

Bild
Du har tryckt på rätt knapp, men eftersom det inte fungerar så får du tomma tabeller och ett felmeddelande (typ "Connection problem").
Hde det funkar så skulle du se en EPG för flera kanaler och en tidsaxel med uppkommande program.
atrix
Inlägg: 809
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Epg

Inlägg av atrix »

Tack Lennart för svaret!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Epg

Inlägg av FreddyK »

Hur går det med EPG för alla +1 kanaler?
Tänker speciellt på UK kanalerna då.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
sense
Inlägg: 1
Blev medlem: lör nov 19, 2016 3:40 am

Re: Epg

Inlägg av sense »

Hur funkar det med EPG för övriga här ? Jag får då inte det att funka korrekt, Har skrivit in http://secure.clientportal.link/epg/guide.xml.gz och även försökt med tidförskjutning i Simple iptv client , men det visas fortfarande fel program på kanalen samt tid. Nån som har en lösning på detta ?

Kör med Kodi 16 på Raspberry pi
Skriv svar