Box + app samtidigt?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Arzo
Inlägg: 1
Blev medlem: lör dec 28, 2019 12:07 am

Box + app samtidigt?

Inlägg av Arzo »

Är det möjligt att ha samma konto till smart tvn och mag boxen eller går det bara på en av dom med ett konto?
Och utöver det är det svårt att koppla kontot till en Mag254 box, eller är det smartare att ha smart IP-TV appen?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Box + app samtidigt?

Inlägg av atrix »

Du kan har hur många olika apparater och program du vill som använder sig av ditt konto bara du inte tittar på dem samtidigt, utan bara en i taget. Du får gå till portalen, där kan du ansöka om "konto" till din MAG.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Box + app samtidigt?

Inlägg av FreddyK »

Vill man koppla kontot till en MAG box eller annan box som använder sig av portalen så lägger man till boxens MAC address under "Manage Lines".
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Martin63
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 08, 2019 1:00 pm

Re: Box + app samtidigt?

Inlägg av Martin63 »

atrix skrev:Du kan har hur många olika apparater och program du vill som använder sig av ditt konto bara du inte tittar på dem samtidigt, utan bara en i taget. Du får gå till portalen, där kan du ansöka om "konto" till din MAG.
Hej, ursäkta om jag ställer korkade frågor.
Kan jag streama via min mobil till tv och vilken app skall jag ha?
Måste min box TVIP410 vara avstängd? blir jag bannad eller fungerar det inte med mobilen om jag missar det?
Tacksam för svar.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Box + app samtidigt?

Inlägg av FreddyK »

Jag är osäker på hur det fungerar med portalen men det borde räcka att inte streama nåt på själva boxen om du ska streama någon annanstans.
Vill du vara på säkra sidan så stäng av boxen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar