Pairing

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Dunderpunken84
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 03, 2017 11:16 am

Pairing

Inlägg av Dunderpunken84 »

I tråden varför är IP-TV så dyrt står det att carsharing är ett minne blott när pairing är genomfört, min fråga är om det blir samma med IP-TV ? Ställer frågan då cmore verkar ha parat cmore live 1-4 HD .. Är det något ni kommer knäcka?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Pairing

Inlägg av GG08 »

Dunderpunken84 skrev:I tråden varför är IP-TV så dyrt står det att carsharing är ett minne blott när pairing är genomfört, min fråga är om det blir samma med IP-TV ? Ställer frågan då cmore verkar ha parat cmore live 1-4 HD .. Är det något ni kommer knäcka?
Hej

C More har kört med pairing ett bra tag, har ju inte påverkat oss. Att C More Live 1 och 2 ligger nere beror på kortutdelaren att han är offline, har inget med pairing att göra. C More Hockey och Live 3 och 4 är ju också pairade men sänds.
Dunderpunken84
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 03, 2017 11:16 am

Re: Pairing

Inlägg av Dunderpunken84 »

GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev:I tråden varför är IP-TV så dyrt står det att carsharing är ett minne blott när pairing är genomfört, min fråga är om det blir samma med IP-TV ? Ställer frågan då cmore verkar ha parat cmore live 1-4 HD .. Är det något ni kommer knäcka?
Hej

C More har kört med pairing ett bra tag, har ju inte påverkat oss. Att C More Live 1 och 2 ligger nere beror på kortutdelaren att han är offline, har inget med pairing att göra. C More Hockey och Live 3 och 4 är ju också pairade men sänds.
Har han något fel då han är offline?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Pairing

Inlägg av GG08 »

Dunderpunken84 skrev:
GG08 skrev:
Dunderpunken84 skrev:I tråden varför är IP-TV så dyrt står det att carsharing är ett minne blott när pairing är genomfört, min fråga är om det blir samma med IP-TV ? Ställer frågan då cmore verkar ha parat cmore live 1-4 HD .. Är det något ni kommer knäcka?
Hej

C More har kört med pairing ett bra tag, har ju inte påverkat oss. Att C More Live 1 och 2 ligger nere beror på kortutdelaren att han är offline, har inget med pairing att göra. C More Hockey och Live 3 och 4 är ju också pairade men sänds.
Har han något fel då han är offline?
Tyvärr jag vet inte just nu.. Det undersöks, så får vi komma tillbaka när vi vet mer
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Pairing

Inlägg av FreddyK »

Pairing har varit avaktiverat och funkat med kortläsare och oscam fram tills igår.
Nu är det svart på kanalerna även med ett riktigt abbonemang om man inte kör kortet i CD's CA modul.
Fram tills igår funkade kanalerna utmärkt utan CA modul.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Pairing

Inlägg av GG08 »

FreddyK skrev:Pairing har varit avaktiverat och funkat med kortläsare och oscam fram tills igår.
Nu är det svart på kanalerna även med ett riktigt abbonemang om man inte kör kortet i CD's CA modul.
Fram tills igår funkade kanalerna utmärkt utan CA modul.
Hej FreddyK

Tack för din information.

Jag har tagit med detta, så ser vi vad som kommer fram.
Skriv svar