Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

aaka
Inlägg: 6
Blev medlem: tis jan 12, 2021 9:04 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav aaka » sön jan 17, 2021 8:27 am

Tack Atrix :D
Kan lova att jag skall spara ner detta så jag vet hur jag gör om det blir aktuellt igen.

atrix
Inlägg: 407
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav atrix » sön jan 17, 2021 6:03 pm

Bra, hoppas det fungerar!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.

violett
Inlägg: 73
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav violett » sön jan 17, 2021 6:35 pm

atrix skrev:1) På vänstra sidan i dashboarden finns knappen Tickets, för musen över den och klicka, då öppnas ett nytt fönster på högra sidan.
2) Du ser nu Tickets, Orders, New Ticket
3) Klicka på New Ticket
4) Välj vad det är för slags ticket längst upp
5) Skriv i ämnesraden vad det handlar om
6) Skriv sedan vad ditt problem är, att det gäller ett annat konto du inte kan komma in på längre, förklara tydligt, att det inte är detta konto, utan ett annat.
7) Tryck på Submit knappen.

Jag gjorde en ny ticket förra veckan, om epg men det verkar inte fungera. Jag har gjort många tickets förut men nu på den nya sidan fungerar det inte

[email protected]
Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 29, 2020 6:39 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav [email protected] » mån jan 25, 2021 8:17 pm

atrix skrev:1) På vänstra sidan i dashboarden finns knappen Tickets, för musen över den och klicka, då öppnas ett nytt fönster på högra sidan.
2) Du ser nu Tickets, Orders, New Ticket
3) Klicka på New Ticket
4) Välj vad det är för slags ticket längst upp
5) Skriv i ämnesraden vad det handlar om
6) Skriv sedan vad ditt problem är, att det gäller ett annat konto du inte kan komma in på längre, förklara tydligt, att det inte är detta konto, utan ett annat.
7) Tryck på Submit knappen.


// Hej Atrix!
Hur går man tillväga om man ej kommer in i Dashboarden?
Har testat att byta lösen flera ggr, men hjälper ej.
PLease help me!!!!
Tack på förhand!

atrix
Inlägg: 407
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav atrix » mån jan 25, 2021 9:47 pm

[email protected] skrev:
atrix skrev:1) På vänstra sidan i dashboarden finns knappen Tickets, för musen över den och klicka, då öppnas ett nytt fönster på högra sidan.
2) Du ser nu Tickets, Orders, New Ticket
3) Klicka på New Ticket
4) Välj vad det är för slags ticket längst upp
5) Skriv i ämnesraden vad det handlar om
6) Skriv sedan vad ditt problem är, att det gäller ett annat konto du inte kan komma in på längre, förklara tydligt, att det inte är detta konto, utan ett annat.
7) Tryck på Submit knappen.


// Hej Atrix!
Hur går man tillväga om man ej kommer in i Dashboarden?
Har testat att byta lösen flera ggr, men hjälper ej.
PLease help me!!!!
Tack på förhand!


Ja, det kan ju vara lite värre, kanske kan man skapa en ny inloggning till Dashboarden, som en helt ny användare och då logga in där och sedan skapa en ticket till supporten. Testa det.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.

rampis
Inlägg: 11
Blev medlem: sön dec 03, 2017 11:13 am

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav rampis » fre jan 29, 2021 10:17 am

atrix skrev:
[email protected] skrev:
atrix skrev:1) På vänstra sidan i dashboarden finns knappen Tickets, för musen över den och klicka, då öppnas ett nytt fönster på högra sidan.
2) Du ser nu Tickets, Orders, New Ticket
3) Klicka på New Ticket
4) Välj vad det är för slags ticket längst upp
5) Skriv i ämnesraden vad det handlar om
6) Skriv sedan vad ditt problem är, att det gäller ett annat konto du inte kan komma in på längre, förklara tydligt, att det inte är detta konto, utan ett annat.
7) Tryck på Submit knappen.


// Hej Atrix!
Hur går man tillväga om man ej kommer in i Dashboarden?
Har testat att byta lösen flera ggr, men hjälper ej.
PLease help me!!!!
Tack på förhand!


Ja, det kan ju vara lite värre, kanske kan man skapa en ny inloggning till Dashboarden, som en helt ny användare och då logga in där och sedan skapa en ticket till supporten. Testa det.

Hej Atrix Jag undrar om man kan skriva på svenska när man skickar en fråga på Ticket

atrix
Inlägg: 407
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav atrix » lör jan 30, 2021 7:50 pm

Ja, det tror jag, det är bara testa att se.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.

rampis
Inlägg: 11
Blev medlem: sön dec 03, 2017 11:13 am

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav rampis » mån feb 01, 2021 9:14 am

Hej atrix
Lite info Jag skrev på svenska fick svar och dom fixade problemet men dom ville att man skulle skriva på engelska

atrix
Inlägg: 407
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav atrix » mån feb 01, 2021 2:57 pm

Perfekt, tack för den infon, jag har nog bara skrivit på engelska med dem, men nu vet vi!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.

exil-svensk
Inlägg: 1
Blev medlem: fre feb 12, 2021 2:27 pm

Re: Köpt nytt abonnemang men kan inte aktivera

Inläggav exil-svensk » fre feb 12, 2021 2:34 pm

Jag försöker aktivera mitt nya abonnemang men spellistan öppnas inte i appen. I dashboard där man kollar diagnos står det vid auth; "fix it". Jag tror att detta kan vara felet men hur fixar man det? Har försökt nå supporten sedan igår kväll, men tyvärr ingen respons, vill ju ha igång det här nu till helgen :/


Återgå till "Övriga frågor och funderingar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster