Sida 1 av 1

Dålig kvalité

Postat: ons mar 03, 2021 6:45 pm
av Jari
Vi köpte detta då vi haft det tidigare men blev väldigt besvikna. Ingen kanal fungerar som det ska. Filmer laggar söner liksom tv-program och serier.
Nu har vi haft detta i 1-2 veckor men vi är så missnöjda med detta och vill ångra oss, vi kommer inte stå ut ett helt år med dålig tv.
Är det någon som vet om man kan ångra sig och få pengar tillbaka, givetvis med avdrag för den korta tid vi haft detta, och isåfall hur gåe man tillväga?

Mvh.
Jari

Re: Dålig kvalité

Postat: ons mar 03, 2021 8:06 pm
av atrix
Då ligger nog problemet hos er, då jag har haft denna tjänst nu under flera år och jag har inte haft dessa problem som du berättar om. Om det vore så att flera hade dessa problem, så skulle detta forum fyllas med folk som beklagar sig. Så sök först hos er.

Re: Dålig kvalité

Postat: ons mar 03, 2021 9:24 pm
av Jari
Hmm! Skulle inte tro det. Vi har gjort allt i vår makt när det gäller detta och haft en vän som är jäkligt haj på detta, allt är okey här men det fungerar inte ändå som det ska. Vi kör fiber 250/250 så hastigheten är det verkligen inget fel på och allt står rätt till i routern och iptv boxen.
Vi vet inte riktigt vad mer som skulle vara fel hos oss?

Re: Dålig kvalité

Postat: tor mar 04, 2021 4:34 pm
av atrix
Du kanske kan berätta vad du använder för något för att se på, att bara säga att inget fungerar utan att förklara vad du använder för utrustning, då är det väldigt svårt att försöka hjälpa dig..

Re: Dålig kvalité

Postat: tor mar 04, 2021 6:26 pm
av Jari
Det kan jag göra. En Samsung curved QLed 55 och IPTV boxen är en Box V.410. Vi hade en annan leverantör innan vi tog tillbaka denna och det fungerade så man blir lite besvien att det fungerar dåligt nu. IPTV boxen är köpt i ett pakehos IPTVKING. Vore väldigt tacsam om du kunde hjälpa oss så vi slipper att starta om boxen hela tiden p.g.a att allt blir svart och för att det laggar så mycket.

Re: Dålig kvalité

Postat: tor mar 04, 2021 8:37 pm
av atrix
Jag har själv bara haft en MAG 250 en gång i tiden, nu så kör jag bara IPTV på min android tv samt Kodi på flera enheter. Jag kör t.ex. ett TVHeadend system vilket innebär att jag har en server som tar in alla kanaler, som jag senare använder i mitt nät. Jag lägger även till EPG till de kanaler jag har själv så jag har exakt kontrol på all EPG. Så tyvärr har jag ingen kunskap om den box du har, men du borde skriva i tråden för denna box, eller läsa andra som har en sådan och har haft problem. Som sagt, hade det strulat generellt så hade så många klagat. Det enda jag har märkt är att igår var det strul med TV8 och TV10.

Re: Dålig kvalité

Postat: tor mar 04, 2021 8:44 pm
av Jari
Okey! Tack för ditt svar och synd att du inte kunde hjälpa mig. Ska göra en ny tråd om min box och se om någon kan hjälpa mig med detta problem.

Re: Dålig kvalité

Postat: mån mar 08, 2021 5:24 pm
av zymox
Du är inte ensam.

Har oxå varit kund tidigare, testat annan lev. under 1år och gick tillbaka igen i år för jag gillar vissa funktioner som inte fanns hos den andra leverantören men upplever också att iptvking blivit betydligt sämre.

Har också kvar min gamla 410 o 500/500 BBB.
Den får för sig o starta om flera gånger om dagen, i synnerhet på FHD kanalerna. Detta hände aldrig tidigare, det r ett nytt fenomen. Kanal 10 är laggig ibland, EPG:n har inte haft åäö på hur länge som helst o kanalpresentationen visar ofta fel o även denna utan åäö, tror detta blev redan innan jag lämnade för annan lev. Får ibland ladda om portalen för att kunna välja kanaler osv.

Dessa problem fanns inte hos ”min” andra lev. även om deras inte funkade klockrent dom heller.

Funderar starkt på att uppgradera till nyare box men känns surt om det inte är där problemet ligger.

Att få pengar tillbaka är nog i det närmaste omöjligt.
Betalade in på fel Mac adress en gång för några år sedan o då gick det inte att lägga över det på min rätta adress så fick betala en gång till.

Re: Dålig kvalité

Postat: mån mar 08, 2021 7:50 pm
av atrix
Jag tror att problemet ligger i er hårdvara, jag som t.ex. kör på olika Kodis(dock min egna EPG), men kör jag på min Android tv appen IPTV, inga problem med EPG, har åäö. Men testa lite olika saker, t.ex kör med VLC på datorn och se om ni upplever samma sak där. Testa med telefon/padda med någon app där.

Skulle jag köpa något idag, så skulle jag helt klart köpa en fet Android 4K box.