Vad händer

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Vad händer

Inlägg av gegage »

Hej Har vart borta 2 dagar , nu när jag skulle sätta igång boxen kom det 4språk jag skulle välja , jag valde engelska nu när jag är inne är menyn helt blått och finns inga kanaler , står youtube kodi settings sen kolla tv men det finns inga kanaler när jag trycker watch står ladda kanaler , kan någon vägleda mig hur jag löser detta?
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Vad händer

Inlägg av gegage »

När jag letar efter web portal finns det inte under alternativen , på UDPXY är det tomt ska jag skriva in nånting där med ? Är dt ingen som är online och kan hjälpa
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Vad händer

Inlägg av gegage »

Det som finns under source är

Androids app
Tvip middleware
Midfleware api
M3U PLAYLIST
IPTV PORTAL
STALKER MIDDLEWARE

DET ÄR ALLT IBGET WEB PORTAL
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Vad händer

Inlägg av atrix »

Det finns trådar att skriva i om just diverse hårdvaror. Testa att skriva där, börja med att skriva vad det är för slags hårdvara du har, det underlättar alltid.

Sedan skulle jag tror att du har råkat installerat android, finns trådar om detta om det nu är detta du har gjort.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Vad händer

Inlägg av gegage »

Det verkar vara Ja Android kodi som installerat ingen aning hur, jag hittar inga trådar om det , jag vill bara ha det som innan hur gör jag boxen som innan igen? Dashboard är betalt och vet att jag behöver lägga in i webportal m.m men hur gör jag boxen som förr igen?
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Vad händer

Inlägg av gegage »

Jag har lyckats hitta det och ändrade till linux, men nu kommer ett annat problem så fort den kommer tillbaka så står det uppdatering startar till Android och fjärrkontroll går ej använda den reagerar inte på nåt jag testa med allt möjligt men tiden går och det blir automatiskt uppdatering och jag hamnar på Android varianten igen.... hur löser jag detta ? När jag är på Android så fläckar fjärrkontrollen
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Vad händer

Inlägg av gegage »

Lösteder vet ej hur men nu funkar det
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Vad händer

Inlägg av atrix »

Härligt att det fungerar, ibland ska man ha tur. Nu rör inget, så det inte går tillbaka. Du skulle nog söka lite på Nätet för hur du undviker att detta sker igen. Jag har själv använder ingen box längre, så jag har inte råkat ut för detta.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar