IPTV i iPad

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

MaxMalmö
Inlägg: 6
Blev medlem: lör okt 05, 2019 8:31 pm

IPTV i iPad

Inlägg av MaxMalmö »

Hej IPTV vänner! Jag är ingen datanörd så jag behöver hjälp med att installera IPTV i min iPad. Kan någon förklara steg för steg hur jag skall gå till väga?
/Max
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av atrix »

TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
VKKnasen89
Inlägg: 9
Blev medlem: fre mar 29, 2019 6:29 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av VKKnasen89 »

Jag har 2st S-boxrar v.410 och ingen av dom funkar.
Kan jag på något sätt få tillgång till kanalerna på min IPAD eller flytta över ett abonnemang till IPAd:en??
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av atrix »

VKKnasen89 skrev: mån okt 25, 2021 6:18 pm Jag har 2st S-boxrar v.410 och ingen av dom funkar.
Kan jag på något sätt få tillgång till kanalerna på min IPAD eller flytta över ett abonnemang till IPAd:en??
Jag svarade dig i en annan tråd, men testa även dessa länkar som du jag postade här.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
MaxMalmö
Inlägg: 6
Blev medlem: lör okt 05, 2019 8:31 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av MaxMalmö »

Jag har GSE IPTV app som jag inte får att fungera. Jag har fyllt i uppgifterna som jag hämtade från dashboard och download. Jag plockade ut dem uppgifter från länken jag fick men får det inte att fungera! Vad gör jag för fel?
MaxMalmö
Inlägg: 6
Blev medlem: lör okt 05, 2019 8:31 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av MaxMalmö »

Jag lyckades installera dem uppgifter som behövdes men där är inga kanaler. Vad har jag gjort för fel?
VKKnasen89
Inlägg: 9
Blev medlem: fre mar 29, 2019 6:29 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av VKKnasen89 »

atrix skrev: mån okt 25, 2021 7:21 pm
VKKnasen89 skrev: mån okt 25, 2021 6:18 pm Jag har 2st S-boxrar v.410 och ingen av dom funkar.
Kan jag på något sätt få tillgång till kanalerna på min IPAD eller flytta över ett abonnemang till IPAd:en??
Jag svarade dig i en annan tråd, men testa även dessa länkar som du jag postade här.
Hej Atrix, har kollat på dina länkar.
Jag laddade ner IPTV smarter pro på min Iphone och skriver in alla uppgifter men när jag skall skriva in URL? var får jag den ifrån?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IPTV i iPad

Inlägg av atrix »

URL får du ifrån dashboarden, men adressen du ska använda är: http://tv.iptvking.iptv.uno
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar