IP-TV:n fungerar inte

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Mammomilla
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jan 18, 2019 4:19 pm

IP-TV:n fungerar inte

Inlägg av Mammomilla »

Hej!
Vi får inte in några kanaler alls på vår IP-TV. Vi har appen iPlay tv på Apple TV och kanalerna har varit helt borta i åtminstone 2 dagar nu.
Är det någon kod eller inställning som ska ändras? Är det fler som drabbats av detta avbrott?
Med vänlig hälsning, och tacksam för hjälp.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IP-TV:n fungerar inte

Inlägg av atrix »

Läs detta på hemsidan:
https://www.iptvking.me/tvip-felsokning/

Om du har mer problem, skapa en ticket i dashboarden.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Mammomilla
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jan 18, 2019 4:19 pm

Re: IP-TV:n fungerar inte

Inlägg av Mammomilla »

Tack för svar. Det ser jättekonstigt ut på min dashbord; det ser ut som att mitt abonnemang har gått ut och det finns ingenting alls i MAG-rutan. Men i transaktionshistoriken ser jag ju att det är betalt för ett år till. Skapade en ticket och väntar på svar. Har inte box som det står om i länken du hänvisade till utan kör en app i Apple TV…
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: IP-TV:n fungerar inte

Inlägg av atrix »

Hoppas att det löser sig! Men det borde det ju göra. Apple TVs appar kör väl med M3U, så du borde inte ha några problem. Men jag har inget från apple och kommer aldrig skaffa mig det heller :-), så därför har jag inte en aning om deras appar.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar