Smart IPTV borta till Samsung - STB hjälp

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Smart IPTV borta till Samsung - STB hjälp

Inlägg av Devv »

Hej,

Smart IPTV-appen har ju plockats bort på Samsung TVs och nu laddade jag ner STB-appen istället, den var mycket krångligare. Jag får inte till det när jag följer instruktioner och sen kom jag in på en tråd på forumet där det står att en admin behöver lägga till MAC adressen. Hur kommer jag i kontakt med admin i ärendet? Om det är i dashboarden, var i så fall?

Eller om någon har en kreativ idé om hur jag kan lösa det med Smart IPTV-appen trots att den inte finns genom Samsungs appstore. Tiden är dyrbar under OS. :)

Tack!
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Smart IPTV borta till Samsung - STB hjälp

Inlägg av atrix »

Skapa en ticket i dashboarden, har för mig att man kan göra detta genom att titta i dashboarden där ska det finnas en MAC adress man kan använda. Men dom brukar vara snabba på att svara där.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: Smart IPTV borta till Samsung - STB hjälp

Inlägg av Devv »

Löste det med att lägga till Smart IPTV-appen genom en USB-sticka. Ser ut att fungera för nu i alla fall. Det enda är att å, ä, ö verkar ha försvunnit i programinfon, men det antar jag att man kan leva med.
Skriv svar