EPG missing issue

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Jag vet faktiskt inte. Är det en android box? I så fall kan du ladda hem vilken app du vill, t.ex smart IPTV, är det inte en android box, så skulle jag nog skapa en ticket i dashboarden och fråga support där.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
matzzon
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 26, 2020 1:52 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av matzzon »

atrix skrev: mån nov 14, 2022 3:58 pm Jag vet faktiskt inte. Är det en android box? I så fall kan du ladda hem vilken app du vill, t.ex smart IPTV, är det inte en android box, så skulle jag nog skapa en ticket i dashboarden och fråga support där.
Förvisso! Det är en Android box men att behöva nedgradera sig till en så slö och impotent app som smart IPTV är absolut inget idealt alternativ för min del. Det är tvärtom. Jag skulle precis förlänga mitt abonnemang med det VM erbjudande som annonseras. Men! Att inte ha tillgång till de tidigare funktionerna som gjorde att jag valde iptvking längre har gjort mig tvivla de! Synd som bara den. 🥵😢
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Den enda jag vet är att problemet med EPG är stort och dom jobbar på att skriva om den delen och ta in EPG på ett nytt sätt, det enda jag vet är att det kan ta någon vecka till, men det är absolut på gång. Du skulle sett EPG i början, då fick man välja ett lands EPG, sedan kom det ett litet större paket, men nu är det mycket bättre(när det väl fungerar), men det var då jag bestämde mig för att köra egen EPG, så jag själv styr det helt. Men ge inte upp än, det kommer!!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
matzzon
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 26, 2020 1:52 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av matzzon »

atrix skrev: mån nov 14, 2022 7:49 pm Den enda jag vet är att problemet med EPG är stort och dom jobbar på att skriva om den delen och ta in EPG på ett nytt sätt, det enda jag vet är att det kan ta någon vecka till, men det är absolut på gång. Du skulle sett EPG i början, då fick man välja ett lands EPG, sedan kom det ett litet större paket, men nu är det mycket bättre(när det väl fungerar), men det var då jag bestämde mig för att köra egen EPG, så jag själv styr det helt. Men ge inte upp än, det kommer!!
Ok! Så tiden vill visa vart vi hamnar då! 🙄
Poke668
Inlägg: 55
Blev medlem: lör nov 25, 2017 9:08 am
Ort: Gävle

Re: EPG missing issue

Inlägg av Poke668 »

Tjohoo!
Fungerar nu ;) :D
Sony Bravia KD-55XG8096 /Tivimate.
matzzon
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 26, 2020 1:52 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av matzzon »

Triple 👍
sebolon
Inlägg: 12
Blev medlem: tor feb 16, 2017 7:54 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av sebolon »

Hej

Hur ser det ut med lösningen på detta problem? Fungerar max en dag och sedan borta igen.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Tycker det har fungerat nu under ganska lång tid. Vad använder du får något för att se på?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av violett »

Ingen EPG igen, har ju fungerat ett bra tag nu, men idag var den borta SUCK :(
Skriv svar