EPG missing issue

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av violett »

Nu är det ingen EPG igen, vi har iallafall haft den i 2 dagar, verkar vara stort problem med den
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Ja, den har verkligen varit på och av, på och av, men nu har den kommit tillbaka, så nu hoppas jag att den stannar kvar.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av violett »

Nej, nu har vi ingen EPG igen
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Det enda jag har hört är att det jobbas på detta, exakt vad dom gör vet jag inte. Men det är väldigt störande, men som sagt kör man med xtream har man detta problem. Men jag är säker på att det kommer att lösas helt inom en snart framtid.

Men är man intresserad så kan man alltid sätta upp en egen TVHeadEnd server och skapa egna EPG från olika källor, då har man alltid EPG, detta har jag. Men just när man använder sig av TiviMate så är ju detta ett stort problem.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
matzzon
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 26, 2020 1:52 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av matzzon »

Något nytt om det saknade EPG't? Har inte sett någon på flera veckor igen!?!
chanvova
Inlägg: 1
Blev medlem: mån nov 14, 2022 3:53 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av chanvova »

I also ask for help, it's really too much for me nytimes wordle dordle
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Ja, det är problem med EPG, vi vet faktiskt inte när det kommer tillbaka, men titta i mina tidigare poster så ser nu en lösning.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
matzzon
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 26, 2020 1:52 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av matzzon »

atrix skrev: mån nov 14, 2022 8:21 am Ja, det är problem med EPG, vi vet faktiskt inte när det kommer tillbaka, men titta i mina tidigare poster så ser nu en lösning.
Som till exempel vad?? 🤔
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: EPG missing issue

Inlägg av atrix »

Jag har väl nämnt det 3 eller 4 gånger i denna tråd, men titta på första sidan längst ned.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
matzzon
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 26, 2020 1:52 am

Re: EPG missing issue

Inlägg av matzzon »

atrix skrev: ons maj 11, 2022 8:41 am För vissa har det fungerat beroende på vad för slags app man använder sig av. Använder man sig av något som kör med en remote playlist, då har det fungerat, t.e.x Smart IPTV app, medans använder man sig av xtream codes, som t.ex Tivimate, så har det inte fungerat.
Jag använder Formuler mytv Online 2! Possible to make it work on that??
Skriv svar