Safello

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Safello

Inlägg av gegage »

Hej någon mer där kontot på saefello blev fryst efter att man förlängd kontot ?

Vad ska man göra då?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Snälla ge alla detaljer du kan. För detta är mindre bra.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: Safello

Inlägg av Demonaz »

Japp.
Hänt mig med:

Varför är mitt konto fryst?

Safello avatar
Skrivet av Safello
Uppdaterades för mer än en vecka sedan
Om ditt konto har blivit fruset kan det bero på någon av följande orsaker:

Du har skickat bitcoin till en darknet-adress eller du försöker sända pengar till darknet.
Du har betalat för illegala IPTV-tjänster eller du har använt Safellos plattform för en direktbetalning.
Dessa aktiviteter är ett brott emot Safellos användarvillkor.

Det finns andra möjliga orsaker till att ditt konto har blivit inaktiverat. Vi kan inte avslöja de exakta orsakerna till varför ditt konto har blivit fryst.

Om du tror att ditt konto har blivit fruset av misstag, vänligen kontakta Safello support.
Eh?
tjatja
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jan 13, 2017 5:46 pm

Re: Safello

Inlägg av tjatja »

Hänt mig med.

Får samma svar som Demonaz skrev.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Detta låter konstigt, då varje gång som man köper nytt eller förlänger ett abonnemang, så skapar IPTVKing en ny BTC adress. Det är aldrig samma adress just för att man inte ska kunna ha koll.

Så vad jag skulle vilja veta är exakt vad som har hänt. Har ni förlängt, och efter att betalning gått igenom så har kontot hos safello stängts för er? Kan ni gå in på kontot igen? Ju mer ni berättar desto bättre, och inte bara: "Ja det är blockat.."
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: Safello

Inlägg av Demonaz »

Jag förlängde, sen hade jag 350kr kvar på kontot och loggade in med jämna mellanrum, sen en dag så kunde jag inte logga in mer.
Eh?
tjatja
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jan 13, 2017 5:46 pm

Re: Safello

Inlägg av tjatja »

Samma för mig med som Demonaz, hade dock bara en hundralapp på kontot.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Ni har inte fått någon slags info från dem?

En sak jag har exprimenterat med är installera Trust Wallet på min telefon och sätta upp ett konto där, sedan har jag överfört från Safello till mitt konto på Trust Wallet. Sedan skulle man ju kunna skicka pengarna från Trust Wallet till IPTVKing, visst förlorar man ytterligare lite pengar. Men tyvärr kan går det nog inte köpa något abonnemang utan BTC idag.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
tjatja
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jan 13, 2017 5:46 pm

Re: Safello

Inlägg av tjatja »

Ingen info alls ifrån dom.

När man identifierar sig med bank id så kommer det bara upp ett meddelande att kontot är fryst. Där finns en länk man kan klicka på som tar en till det meddelandet Demonaz skrev. Så det blir svårt och skicka btc till Trust Wallet via safello.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Det enda jag kan tänka mig är att dom tror att detta är något olagligt just pga summan är samma som kostanden och det är detta dom går på. Har ni efter detta kontakta dem och sagt att ni vill ha tillbaka kontot och att ni har inte alls gjort något olagligt?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar