Safello

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Bra att höra att det fungerade för dig!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: Safello

Inlägg av violett »

Det fungerade men jag ser inte att det förlängts , har kontaktat dashborden
supertamme
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:07 pm

Re: Safello

Inlägg av supertamme »

spärrat konto, provade via tjejens konto men värdet störtdök innan jag hann genomföra det hela, skulle fylla på med mer pengar och nu är den transaktionen under utredning. och rödflaggat

kan väl utgå från att stafello verkar vilja stänga alla dessa vägar.

så från att ha varit småkrångligt att betala har nu gått till skitbökigt.

hur fan gör man?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Jag tror att följande är det bästa att göra:
1) Skapa en plånbok på t.ex. Freewallet eller Trust Wallet.
2) Logga in på safello och köp korrekt antal BTC
3) Skicka över BTC köpt från Safello till din egna wallet
4) Från din egna wallet skicka till IPTVKing.

Ja, jag vet det är jävligt krångligt, och tyvärr kommer det nog vara så, då detta är något som många vill stoppa. Det kanske kommer bli ännu mer krångligt längre fram, vem vet?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Safello

Inlägg av gegage »

gegage skrev: mån maj 16, 2022 7:41 am Hej någon mer där kontot på saefello blev fryst efter att man förlängd kontot ?

Vad ska man göra då?
Men det du skriver är tyvärr omöjligt för vi blev frysta redan dom flesta som försök förnya senaste månader, jag står nu och kan inte förlänga mitt pga fryst hos dom och iptvking gör ingenting för att få ett annat sätt att vi kan förlänga m.m .... det ör dom som ska lösa problemet inte vi som är kunder hur tänker du där ? Dom borde göra allt så vi blir nöjda och får det att fungera det ör nu bara still och vi kan inte göra någonting innan dom löser detta och hittar ett annat sätt
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Safello

Inlägg av gegage »

atrix skrev: lör jul 09, 2022 4:17 pm Jag tror att följande är det bästa att göra:
1) Skapa en plånbok på t.ex. Freewallet eller Trust Wallet.
2) Logga in på safello och köp korrekt antal BTC
3) Skicka över BTC köpt från Safello till din egna wallet
4) Från din egna wallet skicka till IPTVKing.

Ja, jag vet det är jävligt krångligt, och tyvärr kommer det nog vara så, då detta är något som många vill stoppa. Det kanske kommer bli ännu mer krångligt längre fram, vem vet?


Men det du skriver är tyvärr omöjligt för vi blev frysta redan dom flesta som försök förnya senaste månader, jag står nu och kan inte förlänga mitt pga fryst hos dom och iptvking gör ingenting för att få ett annat sätt att vi kan förlänga m.m .... det ör dom som ska lösa problemet inte vi som är kunder hur tänker du där ? Dom borde göra allt så vi blir nöjda och får det att fungera det ör nu bara still och vi kan inte göra någonting innan dom löser detta och hittar ett annat sätt
Havsornen
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jul 31, 2022 9:12 am

Re: Safello

Inlägg av Havsornen »

Jag testade att förlänga för några dagar sedan, då mitt årsabonnemang snart går ut.
Tyvärr, mitt konto var också fryst hos Safello. Det verkar som man måste fylla i massa intyganden och liknande för att eventuellt lyckas få det avblockat.
Jag har läst i tråden här, sorry men anser att alternativet som just nu rekommenderas är för krångligt och snårigt för min del.
Jag hoppas att Kingen kan lösa detta snart med ett nytt enkelt och smidigt sätt att betala.
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Safello

Inlägg av gegage »

Havsornen skrev: sön jul 31, 2022 9:22 am Jag testade att förlänga för några dagar sedan, då mitt årsabonnemang snart går ut.
Tyvärr, mitt konto var också fryst hos Safello. Det verkar som man måste fylla i massa intyganden och liknande för att eventuellt lyckas få det avblockat.
Jag har läst i tråden här, sorry men anser att alternativet som just nu rekommenderas är för krångligt och snårigt för min del.
Jag hoppas att Kingen kan lösa detta snart med ett nytt enkelt och smidigt sätt att betala.

Jag med just nu omöjligt förlänga
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Jag har inte fått mitt konto fryst, så jag vet ju inte hur man gör med dessa intygande, men som det just nu är, så är det just BTC som gäller, finns ingen som kommer tillåta kortbetalningar till en tjänst som denna. Men jag skulle nog testa detta med intygande i alla fall. Tror det finns väldigt få liknande tjänster som låter en betala med någon annan valuta än just BTC.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Havsornen
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jul 31, 2022 9:12 am

Re: Safello

Inlägg av Havsornen »

atrix skrev: mån aug 08, 2022 6:58 am Jag har inte fått mitt konto fryst, så jag vet ju inte hur man gör med dessa intygande, men som det just nu är, så är det just BTC som gäller, finns ingen som kommer tillåta kortbetalningar till en tjänst som denna. Men jag skulle nog testa detta med intygande i alla fall. Tror det finns väldigt få liknande tjänster som låter en betala med någon annan valuta än just BTC.
Tack för info. Vet du om det finns någon enkelt alternativ till Safello som gör samma jobb?
Är BT.CX något som funkar (och är pålitligt) te.x.?
Skriv svar