Safello

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

cybbe
Inlägg: 12
Blev medlem: fre apr 14, 2017 7:09 pm

Re: Safello

Inlägg av cybbe »

Finns det andra alternative än Safello eller btcswe? Safello ställer massa frågor och vill veta vad man ska använda btc till... btcswe verkar inte funka just nu, "tekniska problem" skriver de... Är det någon som lyckats förlänga nyligen? Med annan btc-tjänst?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Finns ju andra BTC tjänster i utlandet, men då finns ju inte smida bankid, utan då måste man ta bilder på körkort, id, pass och sig själv. Jag tror att det kanske bästa sättet är att sätt in en liten större summa än det vad det kostar, t.ex. 1500, om det nu kostar 1200 per år, sedan så skapar man ett nytt konto på Trust Wallet och överför BTC från Safello dit och sedan överför BTC till IPTVKing. Ja, tyvärr är ju inte detta riktigt helt legalt, så då blir det ju tyvärr lite krångligare än att kunna betala med Swish eller kort.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Safello

Inlägg av gegage »

Nej jag har inte gjort det, måste jag ta ett annat betalalternativ nu , hur kan man förlänga nu? Ingen som kan svara
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

gegage skrev: sön maj 29, 2022 8:10 pm Nej jag har inte gjort det, måste jag ta ett annat betalalternativ nu , hur kan man förlänga nu? Ingen som kan svara
Jag förklarade precis hur man skulle göra i posten innan.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Safello

Inlägg av gegage »

Såg nyss, är det enda alternativet isf kommer jag tyvärr införskaffa andra efter mpna år hos iptvking, detta är för krångligt för mig tyvärr
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Vill du har en IPTV service, så är det tyvärr så här krångligt, du kommer inte hitta någon som tar ett bankkort, utan det är BTC som gäller. Sedan, nej jag tycker inte det är så krångligt, testar man så fungerar det ganska bra. Köpta BTC hos safello, överför det till ett annat konto och sedan till IPTVKing.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: Safello

Inlägg av gegage »

Det har jag inga problem med, men nu har man blivit avstängt hos saefello pga troligen att dom misstänker iptv ... det örnnu det är helt krångligt att göra på annat sätt det är problemet... har vart smidigt med saefello och föra över snabbt och gått bra till man nu blivit avstängd
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Safello

Inlägg av atrix »

Ja, vad som ligger bakom detta är ju konstigt om de inte ens har hört av sig och sagt något till dig. Det är liksom en egen värld för dem där de är jury och domare utan att bevis lagts fram.

Då de är de enda jag vet som man på ett lätt sätt kan köpa BTC med, så kommer det kanske ske samma sak om man vänder sig till någon annan iptvtjänst, att man blir spärrad.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: Safello

Inlägg av violett »

Jag använde Safello idag och mitt konto blev inte fryst, jag fick kvitto på min betalning
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: Safello

Inlägg av violett »

Jag förlängde med Salfello idag och mitt konto blev inte fryst, jag fick kvitto på min betalning
Skriv svar