Blockerad av Allente?

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Macmonty
Inlägg: 7
Blev medlem: tor aug 03, 2017 6:02 pm

Blockerad av Allente?

Inlägg av Macmonty »

Hej Slutat att fungera här. När jag provar i ett annat hus så fungerar det med samma router o kablar. Allt övrigt fungerar på uppkopplingen. När jag kör över datorn laddar det BARA när jag stänger av WiFi o kör på vanlig surf. Kan det vara så att allente spärrat på något sätt och vad är lösningen? Vpn eller är det bara att byta leverantör?
Pegen
Inlägg: 1
Blev medlem: mån aug 14, 2023 6:17 am

Re: Blockerad av Allente?

Inlägg av Pegen »

Hej samma hände för min mor också ca 2 veckor sedan, De har också Allente.
Har du kommit runt det på något sätt eller är det bara och byta Leverantör av bredband?
atrix
Inlägg: 810
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Blockerad av Allente?

Inlägg av atrix »

Finns ju en inbyggd VPN, gå till dashboarden, där ska du kunna koppla på VPN.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
maymarilyn
Inlägg: 2
Blev medlem: mån sep 11, 2023 4:09 pm

Re: Blockerad av Allente?

Inlägg av maymarilyn »

När jag kör över datorn laddar det BARA när jag stänger av WiFi o kör på vanlig surf. drift hunters
waderatke
Inlägg: 1
Blev medlem: ons maj 08, 2024 3:31 am

Re: Blockerad av Allente?

Inlägg av waderatke »

Macmonty skrev: tis aug 01, 2023 8:37 am Hej Slutat att fungera här. När jag provar i ett annat hus så fungerar det med samma router o kablar. Allt övrigt fungerar på uppkopplingen. När jag kör över datorn laddar det BARA när jag stänger av WiFi ogeometry dash kör på vanlig surf. Kan det vara så att allente spärrat på något sätt och vad är lösningen? Vpn eller är det bara att byta leverantör?
Du kan ansluta till det inbyggda virtuella privata nätverket (VPN) genom att gå till instrumentpanelen, där du bör kunna göra det.
Skriv svar