TiviMate - Hårdvara

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

halo
Inlägg: 2
Blev medlem: ons sep 13, 2023 12:53 pm

TiviMate - Hårdvara

Inlägg av halo »

TiviMate är den hittills bästa appen jag stött på.
Jag funderar på att köpa en extern enhet för att kunna använda TiviMate på fler TV-apparater. Vad kör ni? Vilken hårdvara är bäst? mest prisvärd?
MVH
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TiviMate - Hårdvara

Inlägg av atrix »

https://www.netonnet.se/art/tv/mediaspe ... 3350.9085/

Denna rekommenderar jag. Köp inget från alibaba eller något som verkar billigt, den datan de skickar tillbaka till "hemlandet" kan vara sådant du inte vill ska skickas.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
sebolon
Inlägg: 12
Blev medlem: tor feb 16, 2017 7:54 pm

Re: TiviMate - Hårdvara

Inlägg av sebolon »

Hej
Hoppar in i tråden med en fråga. Kör OTT navigator som app för IPTV i min Sony XH95. Min fråga är om man skulle få bättre bild genom att ta emot "signalen" via extern enhet tex android box eller sticka av något slag in i TV'n? Tacksam för svar!
atrix
Inlägg: 807
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: TiviMate - Hårdvara

Inlägg av atrix »

Nej, du får inte bättre bild, det enda är väl att med en android box, så kan du få in en massa bra appar samt 4K om du har sådan TV.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
celinedion
Inlägg: 1
Blev medlem: mån nov 13, 2023 8:34 am

Re: TiviMate - Hårdvara

Inlägg av celinedion »

halo skrev: ons sep 13, 2023 1:23 pm TiviMate är den hittills bästa appen jag stött på.
Jag funderar på att köpa en extern enhet för att kunna använda TiviMate på fler TV-apparater. Vad kör ni? Vilken hårdvara är bäst? mest prisvärd?
MVHmapquest
Amazon Fire Stick eller Fire TV-serien är prisvärda alternativ som fungerar väl med TiviMate. De är enkla att använda och ger en stabil prestanda. Fire Stick är mer budgetvänlig, medan Fire TV erbjuder lite mer kraft.
Skriv svar