Fel MAC adress med wifi

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Patfrance
Inlägg: 10
Blev medlem: sön feb 05, 2017 7:10 pm

Fel MAC adress med wifi

Inlägg av Patfrance »

Hej.
Är ny här som kund och på forumet.
Beställde en 3 månaders abonnemang idag och knappade in mac adressen som fanns på kartongen till min TVIP box när jag gjorde beställningen och betalade. Men nu när jag startat boxen och uppdaterat samt ställt in inställningarna på den så ser jag att mac adressen inte är den samma som den på kartongen när man använder sig av wifi på boxen. Ställer jag den på ethernet så är det den som fanns på kartongen, men jag vill inte dra kablar från routern till boxen, därför blev det en wifi ready tvip box.
Admin/ansvarig ändrade min mac till den som står i "network" i inställningar, men nu står det bara "STP is blocked call your provider"

/Patrick
kathing
Inlägg: 4
Blev medlem: tor feb 09, 2017 6:17 pm

Re: Fel MAC adress med wifi

Inlägg av kathing »

Ethernet är ett nätverkskort, WiFi ett annat. Varje nätverkskort har sin unika MAC-adress. Så inget konstigt här, helt normalt.
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: Fel MAC adress med wifi

Inlägg av Swennerd »

Jag skulle ha skippat att använda WiFi och istället inhandlat begagnade Ruckus eller Inteno (trådlösa sändare för Iptv) via tradera eller blocket. Du kommer bli besviken på att använda wifi då det laggar mer än med kabel eller sändare /mottagare som är avsedda för Iptv.
Skriv svar