Svart i rutan

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Svart i rutan

Inlägg av Calle438 »

Hej! Jag fick min Iptv Box idag. Jag har märkt att det är ett antal HD kanaler och vanliga kanaler som inte funkar. Det är svart i rutan. Tex tv 12 HD, Eurosport 2 HD med flera. Viasat fotboll hd som det står på kanallista är inte viasat HD. det är alltså en hel del kanaler. Vissa kan funka ena stunden, sen funkar de inte en stund senare. Detta gäller både svenska och utländska kanaler. Det hackar inte och så, utan det är svart i rutan. Kanalen laddas upp, men ingen bild. Vad kan detta bero på? Tacksam för svar mvh
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Svart i rutan

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:Hej! Jag fick min Iptv Box idag. Jag har märkt att det är ett antal HD kanaler och vanliga kanaler som inte funkar. Det är svart i rutan. Tex tv 12 HD, Eurosport 2 HD med flera. Viasat fotboll hd som det står på kanallista är inte viasat HD. det är alltså en hel del kanaler. Vissa kan funka ena stunden, sen funkar de inte en stund senare. Detta gäller både svenska och utländska kanaler. Det hackar inte och så, utan det är svart i rutan. Kanalen laddas upp, men ingen bild. Vad kan detta bero på? Tacksam för svar mvh
God morgon

Ja det har varit problem till och från sedan igår kväll.

Det är fel anmält, och det är folk på det.

Jag har ingen status just nu, men förhoppningsvis så kommer det igång under dagen.

Beklagar att du har fått en dålig upplevelse direkt med din box
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: Svart i rutan

Inlägg av Calle438 »

Inga problem! Hoppas det löser sig. Mvh
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: Svart i rutan

Inlägg av Calle438 »

En annan fråga också. Viasat fotboll HD? Den är inte i hd. Är det något ni jobbar med också? Mvh
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Svart i rutan

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:Inga problem! Hoppas det löser sig. Mvh
Hej igen

Det ska vara igång nu :D
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Svart i rutan

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:En annan fråga också. Viasat fotboll HD? Den är inte i hd. Är det något ni jobbar med också? Mvh
Ja det jobbas att få igång HD, men jag har ingen ETA
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: Svart i rutan

Inlägg av Calle438 »

Super:-)). Vet ni nåt om Viasat fotboll HD? För på den kanalen är det inte Viasat fotboll HD utan vanlig Viasat fotboll?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Svart i rutan

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:Super:-)). Vet ni nåt om Viasat fotboll HD? För på den kanalen är det inte Viasat fotboll HD utan vanlig Viasat fotboll?
Som jag skrev innan så jobbas det på.

Jag har ingen ETA på detta.
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: Svart i rutan

Inlägg av Calle438 »

Tack för snabbt svar och åtgärd. En dum fråga till. Vad är ETA?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: Svart i rutan

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:Tack för snabbt svar och åtgärd. En dum fråga till. Vad är ETA?
Eastimated time of arrival = beräknad ankomst ( vara på plats)
Skriv svar