Provkonto

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

mollysdotter
Inlägg: 4
Blev medlem: mån mar 06, 2017 8:03 pm

Provkonto

Inlägg av mollysdotter »

Hej alla! Jag är helt ny inom detta och funderar på att köpa TViP-boxen. Man kan ju beställa ett provkonto gällande ett dygn. Man ska där ange MAC-adressen men när man inte har någon box är det då routerns MAC man skriver? Hoppas på förståelse för en kanske dum fråga.
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: Provkonto

Inlägg av Demonaz »

Hej!

Det enklaste är om du tar ett 24h test för PC/Mac.
Då kan du använda VLC eller Kodi.
Det finns filmer på Youtube som är väldigt pedagogiska!
Eh?
mollysdotter
Inlägg: 4
Blev medlem: mån mar 06, 2017 8:03 pm

Re: Provkonto

Inlägg av mollysdotter »

Tack för svaret. Om jag nu bestämmer mig för boxen är det då routerns MAC-adress jag anger?
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: Provkonto

Inlägg av Demonaz »

Det vågar jag inte svara på. Jag använder min Mac mini och Kodi för att kolla.
Eh?
mollysdotter
Inlägg: 4
Blev medlem: mån mar 06, 2017 8:03 pm

Re: Provkonto

Inlägg av mollysdotter »

Finns det verkligen ingen som kan hjälpa mig med ett riktigt svar på min fråga? Någon av de 46 anställda kanske kan förbarma sig över mig....
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: Provkonto

Inlägg av Calle438 »

Finns en Mac adress under Tvip boxen.
Sixx
Inlägg: 13
Blev medlem: fre feb 24, 2017 9:40 pm

Re: Provkonto

Inlägg av Sixx »

mollysdotter skrev:Finns det verkligen ingen som kan hjälpa mig med ett riktigt svar på min fråga? Någon av de 46 anställda kanske kan förbarma sig över mig....
Nej det är inte din routers MAC adress som du anger. MAC adressen gäller "tvboxen" så har du ingen MAG eller TVIP redan så får du ta och välja ett annat alternativ för till din 24 h test. Finns guider på sidan hur du ska gå tillväga och vilka allternativ som finns.
lagal
Inlägg: 37
Blev medlem: mån feb 06, 2017 6:58 am

Re: Provkonto

Inlägg av lagal »

mollysdotter skrev:Hej alla! Jag är helt ny inom detta och funderar på att köpa TViP-boxen. Man kan ju beställa ett provkonto gällande ett dygn. Man ska där ange MAC-adressen men när man inte har någon box är det då routerns MAC man skriver? Hoppas på förståelse för en kanske dum fråga.

Jag kör också med tvip box det är alltså boxens IP adress dem vill ja den hittar du antingen på kartongen eller inne på nätverks inställningar på boxen
superrobe
Inlägg: 5
Blev medlem: tor dec 01, 2022 7:48 am

Re: Provkonto

Inlägg av superrobe »

Det är IP-adressen för lådan de behöver; du kan hitta den antingen på själva lådan eller x trench run i lådans nätverksinställningar.
Skriv svar