Inga kanaler fungerar

Diskuttera allt som har med våra olika kanalpaket att göra. Ställ gärna era frågor här

Moderator: otto

Jange
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jan 12, 2019 10:34 pm

Inga kanaler fungerar

Inlägg av Jange »

Har hela tiden strul med stt kanalerna slutar att fungera.
Får aldrig några riktiga svar från er på IP-TV King

Varför är det så helatiden .
Det enda ni skyller på är att man ska starta om det är fel på ens internet anslutning eller så .
Nä det är det inte ..
Men eftersom. I inte tar ert ansvar så får jag väl vända mig till tid ingsbranschen så dom ordnar
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Inga kanaler fungerar

Inlägg av otto »

Har anmält det vidare till admin
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Inga kanaler fungerar

Inlägg av FreddyK »

Förutom en del korta avbrott ibland så fungerar kanalerna här iaf.
Det är nåt man får räkna med då det gäller de här typen av IPTV.
Kan man inte leva med det så bör man fundera på om man ska lägga 1500:-/mån för ett fullt utbud istället.
Dessutom behövs det inte ännu fler trådar om samma sak.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Inga kanaler fungerar

Inlägg av atrix »

Jange skrev:I inte tar ert ansvar så får jag väl vända mig till tid ingsbranschen så dom ordnar
Du vill ta din klagomål på en egentligen olaglig tjänst till tidningsbranschen? Skojar du, hur ursäkta uttrycket fan tänkte du där? Vad precis är det dom ska fixa tror du? Ingen lovar att denna tjänst har en uptime på 100% Eftersom detta rör sig i en gråskalan så får du acceptera att det går ner då och då.

Du måste ju ha en vanlig dator, installera Kodi på den och en PVR app och testa med den samtidigt. Jag själv har inte haft några problem överhuvudtaget på väldigt länge, jag tittar nästan varje dag på tv. Det enda som jag har upptäckt är att EPG blev paj, men eftersom jag själv skapar min egna EPG, så var det inte så mycket problem..

Men lycka till, aftonbladet vill alltid ha något att skriva om, stå gärna med armarna i kors och titta lite argt in i kameran när journalisten tar en bild på dig.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Skriv svar