Angående säkerhetsuppdatering för MAG

Diskuttera allt som har med våra olika kanalpaket att göra. Ställ gärna era frågor här

Moderator: otto

Albkos
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 13, 2020 7:31 am

Angående säkerhetsuppdatering för MAG

Inlägg av Albkos »

Hej!

Har en fråga gällande den här säkerhetsuppdateringen för MAG som nämns i Dashboarden. Får fram "This MAG is not secure, Click here!" när jag loggar in och kikar in i Dashboarden. Det är nämligen så att kanalerna försvinner, eller dyker inte alls upp (loading o.s.v.) så fort jag laddar ner säkerhetsuppdateringen. Så fort den tas bort, fungerar allt som vanligt igen.

Någon som vet om det har betydelse ifall den inte laddas ner, eller vilken påverkan det har ur säkerhets syfte? Vill som sagt se kanalerna och inte få ständiga avbrott. Någon som kan ge rekommendationer ifall jag behöver ladda ner den?

PS: Har en tvip s-box 412

Tacksam för svar och återkoppling!
falle
Inlägg: 7
Blev medlem: tis dec 29, 2020 9:49 pm

Re: Angående säkerhetsuppdatering för MAG

Inlägg av falle »

Albkos skrev:Hej!

Har en fråga gällande den här säkerhetsuppdateringen för MAG som nämns i Dashboarden. Får fram "This MAG is not secure, Click here!" när jag loggar in och kikar in i Dashboarden. Det är nämligen så att kanalerna försvinner, eller dyker inte alls upp (loading o.s.v.) så fort jag laddar ner säkerhetsuppdateringen. Så fort den tas bort, fungerar allt som vanligt igen.

Någon som vet om det har betydelse ifall den inte laddas ner, eller vilken påverkan det har ur säkerhets syfte? Vill som sagt se kanalerna och inte få ständiga avbrott. Någon som kan ge rekommendationer ifall jag behöver ladda ner den?

PS: Har en tvip s-box 412

Tacksam för svar och återkoppling!
falle
Inlägg: 7
Blev medlem: tis dec 29, 2020 9:49 pm

Re: Angående säkerhetsuppdatering för MAG

Inlägg av falle »

Har exakt samma problem. Allt fungerade tills jag förlängde abonnemanget, men efteråt laddades inte portalen, blev svart skärm och det tog ett tag innan jag fattade vad problemet var, bockade av säkringen av mag, efter det laddades portalen igen efter jag startade om boxen genom att bryta strömmen till boxen eftersom även den inte reagerade alls på fjärrkontrollen.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Angående säkerhetsuppdatering för MAG

Inlägg av atrix »

Bra Falle, hoppas detta löser andras problem!
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Albkos
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 13, 2020 7:31 am

Re: Angående säkerhetsuppdatering för MAG

Inlägg av Albkos »

falle skrev:Har exakt samma problem. Allt fungerade tills jag förlängde abonnemanget, men efteråt laddades inte portalen, blev svart skärm och det tog ett tag innan jag fattade vad problemet var, bockade av säkringen av mag, efter det laddades portalen igen efter jag startade om boxen genom att bryta strömmen till boxen eftersom även den inte reagerade alls på fjärrkontrollen.

Hur bockade du av säkringen av MAG? Försöker göra det på en av mina enheter i Dashboarden, men den funktionen verkar inte finns kvar där. Tror den fanns där tidigare, och så fort man tog bort uppdateringen så fungerade allt fint.
Skriv svar