BA-kanaler (Bosniska under ex-yu) fungerar ej

Diskuttera allt som har med våra olika kanalpaket att göra. Ställ gärna era frågor här

Moderator: otto

MrNaid
Inlägg: 8
Blev medlem: ons aug 07, 2019 7:53 pm

BA-kanaler (Bosniska under ex-yu) fungerar ej

Inlägg av MrNaid »

Hej,

Upplever att varje gång det händer något av politisk karaktär i Bosnien, så lägger de bosniska kanalerna ner.
Det är allt i från BHT1, Federalna, Hayat mm. mm.

Tyvärr är det flera av dem jag rekommenderat som reagerat på detta. Det och att dessa kanaler ofta hackar/ljudet hamnar efter.
Själv upplever jag problem på ex-yu kanaler, men inte på t.ex. svenska... Har ni någon lösning på detta eller är det dags att byta IPTV-leverantör?

//
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: BA-kanaler (Bosniska under ex-yu) fungerar ej

Inlägg av atrix »

Kanske svaret ligget i din första mening? Nu tittar inte jag på dessa kanaler, men om du upplever att kanalerna inte levererar ska du absolut skriva en ticket i dashboarden och framföra detta.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: BA-kanaler (Bosniska under ex-yu) fungerar ej

Inlägg av atrix »

Fler som har rapporterat detta, och detta undersöks. När det är färdigt, eller om det är färdigt nu vet jag inte.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
MrNaid
Inlägg: 8
Blev medlem: ons aug 07, 2019 7:53 pm

Re: BA-kanaler (Bosniska under ex-yu) fungerar ej

Inlägg av MrNaid »

Refererar till första svaret. Ja jag tror det ligger något i det, tyvärr tror jag det ligger något i det åt det negativa hållet.
Har kompisar som valt kanalpaket på andra ställen, vars kanaler fungerar då våra slutar att fungera.

Ticket har jag skapat och framfört detta. Men ticketsen ger ej mycket, utan det enda man får är ungefär: Prova nu, ska fungera...

//
ceklary
Inlägg: 6
Blev medlem: tor mar 16, 2023 7:52 am

Re: BA-kanaler (Bosniska under ex-yu) fungerar ej

Inlägg av ceklary »

Är biljetten fortfarande giltigretro bowl för närvarande?
Skriv svar