## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

stibbe69

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inläggav stibbe69 » tis maj 28, 2019 6:52 pm

Inte en enda fotbollsmatch jag tittat på har varit problem fri sen allsvenskan startade.
I matchminut 70 börjar det loopa som det alltid gör.
Nu får det vara nog.
Varför i hela hel...... tar ni inte bort HD från livesändningarna?
IPTV King år 2020 gratis? :mrgreen:

FreddyK

Inläggav FreddyK » tis maj 28, 2019 7:50 pm

Vad menar du med ta bort?
Tar man bort så finns det ingenting alls där då det är den källan man har tillgång till just nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410

zkritt

Inläggav zkritt » ons maj 29, 2019 6:01 am

Asså... Jag fattar inte gnället som är här...
Detta är pirat-tv, det fattade väl ni när ni skrev upp er för det?
Vill man ha perfekt bild och ljud och inga problem med Cmore fotboll vilket verkar vara det största problemet - betala 349:-/månad och använd "vanliga" cmore. Då har ni rätt och gnälla.
Detta är jävligt billigt i jämförelse.
Jag kollar också fotbollen och en massa annat och som jag upplever det så verkar siffrorna stämma rätt bra som de har uppgett; uptime på 98,7%.

FreddyK

Inläggav FreddyK » ons maj 29, 2019 12:51 pm

Vanliga Cmore kostar 499:-/mån och även det kan krångla.
Man ska inte glömma bort att man har flera 1000 kanaler där många oftast fungerar bra.

mackan1891

Inläggav mackan1891 » ons maj 29, 2019 7:12 pm

zkritt skrev:Asså... Jag fattar inte gnället som är här...
Detta är pirat-tv, det fattade väl ni när ni skrev upp er för det?
Vill man ha perfekt bild och ljud och inga problem med Cmore fotboll vilket verkar vara det största problemet - betala 349:-/månad och använd "vanliga" cmore. Då har ni rätt och gnälla.
Detta är jävligt billigt i jämförelse.
Jag kollar också fotbollen och en massa annat och som jag upplever det så verkar siffrorna stämma rätt bra som de har uppgett; uptime på 98,7%.

Men flera andra leverantörer byter källor och tar tag i problemet, folk undrar nog om iptv king gör något åt saken, om de byter källa eller server, vet de som bytt till en server i Tyskland och källa som nu idag funkar utan anmärkning, å man undrar om de jobbar på att fixa problemet eller om de bara låter det vara som det är. De har ändå fått sina pengar, folk vill nog se resultat, ändrar de å jobbar för bättre eller skiter de i att många kommer byta pga de redan fått tillräckligt med intäkter.. Förstår att du säger att folk inte ska gnälla men finns andra som levererar idag utan problem på just den kanalen för samma kostnad.. (Måste säga att jag är nöjd men förstår folks frustration)

FreddyK

Inläggav FreddyK » ons maj 29, 2019 9:42 pm

Admins kollar också på kanalerna och vill att det ska fungera.
Man jobbar såklart på hitta en stabilare källa men det är inte alltid enkelt att lösa det.
Sen är det möjligt att nån leverantör + enstaka resellers till den leverantören har exklusiv källa till vissa kanaler.

Nygga

Inläggav Nygga » lör jun 01, 2019 6:04 pm

Ja man kanske ska se CL finalen..LAGG..men då kanske man ska se ufc på nån kanal..typ bt sport eller ufc fight pass..LAGG

alla

Inläggav alla » lör jun 01, 2019 8:34 pm

Jag kör i dagsläget en Pi3 och openelec på min TV, 500 Mbps lina via kabel men upplever stundtals lagg och liknande störningar. Faktum är att det flyter helt felfritt på min iPad och mobil vilket får mig att tro att processor och ram är för klent i Pi3'an. Någon som kan bekräfta min teori? Sneglar på Xiaomi mi S som ett prisvärt alternativ under tusenlappen...

FreddyK

Inläggav FreddyK » sön jun 02, 2019 4:31 am

alla skrev:Jag kör i dagsläget en Pi3 och openelec på min TV, 500 Mbps lina via kabel men upplever stundtals lagg och liknande störningar. Faktum är att det flyter helt felfritt på min iPad och mobil vilket får mig att tro att processor och ram är för klent i Pi3'an. Någon som kan bekräfta min teori? Sneglar på Xiaomi mi S som ett prisvärt alternativ under tusenlappen...

Det fungerar bra på min Pi3 däremot kan det ta lång tid att ladda kanaler om man har full kanallista.
Kör iofs mot TVheadend server i mitt fall.
Xiaomi Mi Box fungerar men rekommenderar en USB Ethernet adapter till den då wifi't inte är stabilt i den boxen.
Vill man köra Android TV box och är beredd att lägga ut lite mer så kan nog NVIDIA Shield vara ett bättre alternativ då den har betydligt bättre hårdvara. Men den diskussionen kan tas under hårdvaru trådarna.

FreddyK

Inläggav FreddyK » sön jun 02, 2019 4:35 am

Nygga skrev:Ja man kanske ska se CL finalen..LAGG..men då kanske man ska se ufc på nån kanal..typ bt sport eller ufc fight pass..LAGG

Kollade runt lite på flera kanaler som sände både CL och UFC och det var inget lagg här.
Kanske var problem med nån av källorna möjligen men inte alla.
Kollar du på det som skrevs ovanför är det ett exempel på att lagg kan orsakas av grejerna man har hemma eller inställningar t.ex. för buffer.

Återgå till "Skandinaviska"