Det stämmer, ts är väldigt tung och krävande och går mer okomprimerad och kräver mer från anslutningen medans hls och rtmp är h264 kodadeTheGuy skrev:Det handlar väl inte om bildkvalitén utan om strömningskvalitén (strömningsprestandan)? Rätta mig om jag har fel.FreddyK skrev:Ser ingen skillnad mellan mpegts och rtmp i slutet.
Filen som dras ner ser exakt likadant ut ändå.
## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
-
- Site Admin
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Varför ser länkarna ut såhär i m3u filen då jag drar ner med rtmp i slutet då?admin skrev:Det stämmer, ts är väldigt tung och krävande och går mer okomprimerad och kräver mer från anslutningen medans hls och rtmp är h264 kodadeTheGuy skrev:Det handlar väl inte om bildkvalitén utan om strömningskvalitén (strömningsprestandan)? Rätta mig om jag har fel.FreddyK skrev:Ser ingen skillnad mellan mpegts och rtmp i slutet.
Filen som dras ner ser exakt likadant ut ändå.
http://clientportal.link:8080/live/xxxx ... x/14424.ts
Ser exakt likadant ut som med mpegts i slutet så jag fattar inte.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Upplever ofta störning med hack eller att kanalen låser sig och undrar ifall fler har problem med vanliga Discovery Channel?
-
- Site Admin
När du tankar ner RTMP och TS offline så är det exakt samma, enda skillnaden mellan länken är att den specifik ber enheten att använda en RTMP avkodare istället för MPEGTS. Annars är det exakt samma, men provar du på RTMP på enheter som ENDAST klarar mpegts (de flesta smarttv modeller) så kommer du se att det inte fungerarFreddyK skrev:Varför ser länkarna ut såhär i m3u filen då jag drar ner med rtmp i slutet då?admin skrev:Det stämmer, ts är väldigt tung och krävande och går mer okomprimerad och kräver mer från anslutningen medans hls och rtmp är h264 kodadeTheGuy skrev:
Det handlar väl inte om bildkvalitén utan om strömningskvalitén (strömningsprestandan)? Rätta mig om jag har fel.
http://clientportal.link:8080/live/xxxx ... x/14424.ts
Ser exakt likadant ut som med mpegts i slutet så jag fattar inte.
Jag kör med Kodi som stöder det mesta.
Inga problem att spela upp länkarna annars.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
-
- Site Admin
Ja det är otroligt vad Kodi har utvecklats. Den stöder även länkar från min hemby Grozny som är med ryska bokstäverFreddyK skrev:Jag kör med Kodi som stöder det mesta.

hej
viasat golf ryckig bild och hackande ljud efter några minuter
viasat golf ryckig bild och hackande ljud efter några minuter
viasat golf vart på norska
Eurosport 2 är lite hackig, är det något man jobbar på?
Eurosport 1 funkar fortfarande inte
Eurosport 1 funkar fortfarande inte

Beställde startpaketer i veckan och fick d aktiverat i fredags, får blue screen i 2 sekunder och boxen startas om och det står connection problems. Ibland kan jag kolla 1 timme utan att det händer något och så startar boxen om. Är det fel på boxen eller internettet?