Lagg/Frysningar

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av atrix »

Jag kan säga så här:
Jag har haft IPTVKing runt tre år och jag har haft otroligt lite med problem. De gånger jag har haft problem, då har alla haft problem med kanalerna och inte bara svenska användare. Det är mycket bakom IPTV tjänsten som jag tror att många inte vet om, så ju mer ni vet om hur tjänsten fungerar ju mer förståelse har ni. FreddyK kommer alltid med bra kommentarer, lyssna på hans råd och tips. Om det nu är så som du säger, då skulle garanterat detta forum bli fullt med kommentarer liknande din.

Good luck in your future endeavors..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Ardygon
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jan 02, 2020 5:05 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Ardygon »

atrix skrev:Jag kan säga så här:
Jag har haft IPTVKing runt tre år och jag har haft otroligt lite med problem. De gånger jag har haft problem, då har alla haft problem med kanalerna och inte bara svenska användare. Det är mycket bakom IPTV tjänsten som jag tror att många inte vet om, så ju mer ni vet om hur tjänsten fungerar ju mer förståelse har ni. FreddyK kommer alltid med bra kommentarer, lyssna på hans råd och tips. Om det nu är så som du säger, då skulle garanterat detta forum bli fullt med kommentarer liknande din.

Good luck in your future endeavors..
Vad har förståelse för problemen med detta att göra? Faktum är ju att det är ett stort problem för många och alla skriver inte på forum, som du säkert vet om. Jag har läst hans råd och tips och de hjälper inte. Jag är säker på att problemet ligger i hanteringen och vilka portar de sänder ut till.
Bengt1959
Inlägg: 5
Blev medlem: lör jan 18, 2020 4:07 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Bengt1959 »

ATGlive-kanalen laggar så pass mycket att det inte går att titta.
Croflex
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jan 20, 2020 2:31 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Croflex »

4k filmerna laggar sjukt mycket går inte att kolla på. Alla full HD kanaler laggar och loopar hela tiden vad beror det på? Internetet är det inget fel på.
obi
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:35 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av obi »

Samma problem här med lagg. Kan i stort sett inte se en enda kana utan laggl. När problemen var som värst i höstas testade jag en konkurrent (nej, jag kommer inte nämna namn) och där fungerade kanalerna perfekt. Någon nere då och då men snabbt uppe med ersättnings-stream. Nu har den gått ut och jag har enbart IPTV king och det är sjukt frustrerande, speciellt när man ska se en hockeymatch och inte har alternativ. Det blir ingen förlänging här heller.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av FreddyK »

Problem med vissa kanaler det stämmer men för det mesta fungerar det bra här och inget lagg.
Att tänka på vid 4K kanaler är att dom kräver stabil ström på runt 20mbit och man ska tänka på att servrarna ligger utomlands så det gäller att ha en internetleverantör som har bra routing dit.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Zwietz
Inlägg: 5
Blev medlem: lör dec 07, 2019 3:00 pm

Blocket or expired....

Inlägg av Zwietz »

Vad händer? Det står att mitt konto är blockat eller utgått. Stod så igår med men funkade efter ett tag. Nu imorse kom det upp igen. Börjar bli riktigt irriterande.
Snälla fixa detta problem.
Mr Dimple
Inlägg: 4
Blev medlem: sön mar 31, 2019 10:48 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Mr Dimple »

Nää, kan konstatera att standarden har blivit sämre, har liknande problem med lagg/frys.Nu är det svart och var likadant i går morse för att sen återkomma. Har två olika boxar, mag 254 och z8, är samma på båda. Någon som har en liknande upplevelse med svart i rutan? Bor i tätort med starkt nät så tror inte att det är felet, vart problem som varit har rättat till sig själv innan man behövt ”skruva med boxarna”. Tror mer på överbelastning för att kingen är mer intresserade av att få nya kunder istället för att göra befintliga kunder nöjda och på så vis få fler kunder. Byte till iptvking för att de var dyrare och därmed kunde garantera en bättre leverans, men tji fick jag. Störningar ett par gånger i veckan är ok, men nu är det störningar var timme.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av atrix »

Ett känt problem som det arbetas med.

En annan sak:

"Please note: If you are using an old device such MAG 200 or 250 which they are limited in memory, You may have problem in connecting to portal, Please try to update your Bouquet through dashboard again and remove unnecessary bouquets."
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Mr Dimple
Inlägg: 4
Blev medlem: sön mar 31, 2019 10:48 am

Re: Lagg/Frysningar

Inlägg av Mr Dimple »

Givetvis känner jag till problemet som drabbad, men hur är det känt i övrigt ? När förväntas det att vara löst ? Är det även känt att EPG inte fungerar ( på båda mina enheter ), det visar laddar ner men inget fastnar. Gjordes en större uppdatering för någon dryg vecka sedan (EPG)och det fungerade bra efter detta. Tidigare var det fel undertext till program rubrik, fel program rubrik etc.etc. Igår fanns bara epg på ett fåtal kanaler och idag ”nada” För övrigt hittas inget i daschb. som skulle påverka detta problem.
Skriv svar