För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Moderator: otto

m3rsok3
Inlägg: 7
Blev medlem: mån feb 06, 2017 8:18 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av m3rsok3 »

Men då är det nåt med bahnhof eller som gör att jag inte kan se vissa kanaler. För det verkar bara vara dom svenska kanalerna som strular för mig.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av FreddyK »

Kanalerna är ju utspritt på lite olika ställen men just routing till dom svenska kanalerna borde inte vara nåt problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
apocalypt
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 17, 2017 9:26 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av apocalypt »

Jag är lite konfunderad vad det gäller mitt problem att en del av de svenska kanalerna laggar vad det gäller Bahnhof då detta enbart sker på min smart-tv. Jag har en androidbox (variant billigare) som jag har i sovrummet och har testat svenska kanalerna där och där fungerar alla utan lagg och kan då tilläggas med wifi medans Smart-tvn är med sladd. Kan det vara så att det har med min tv att göra till någon del? Har en Sony Bravia. :? :| :?:
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av FreddyK »

Kan ju variera lite beroende på tider men om du under en längre tid kunnat se det och på olika tider så låter det helt enkelt som det beror på TVn.
Beror nog inte på hårdvaran utan själva appen skulle jag tro.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Darkman
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 03, 2016 9:41 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Darkman »

Eftersom jag har haft stora problem med frysning och buffring med Bahnhof som leverantör så bytte jag till Bredbandsbolaget för en vecka sedan. Problemet fortsätter tyvärr. Vill påpeka att jag hade samma problem när jag använde Playtjänster som Svt, Dplay och Tv4 med Bahnhof men nu när jag har bytt till Bredbandsbolaget så flyter det som det ska. Med 100/20 mbit/s lina så börjar jag misstänka att problemet inte ligger hos bredbandsleverantören utan utsändningen från IptvKing. Rätta mig gärna om jag har fel :D
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av Ampa69 »

Darkman skrev:Eftersom jag har haft stora problem med frysning och buffring med Bahnhof som leverantör så bytte jag till Bredbandsbolaget för en vecka sedan. Problemet fortsätter tyvärr. Vill påpeka att jag hade samma problem när jag använde Playtjänster som Svt, Dplay och Tv4 med Bahnhof men nu när jag har bytt till Bredbandsbolaget så flyter det som det ska. Med 100/20 mbit/s lina så börjar jag misstänka att problemet inte ligger hos bredbandsleverantören utan utsändningen från IptvKing. Rätta mig gärna om jag har fel :D

Tror också det har nånting att göra med antingen iptvkings servrar eller host som sänder ut. Jag har bahnhof men har bara problem med frysningar på vissa kanaler typ ID investigation Discovery + några till Discovery kanaler. Kan ha frysningar o lagg på dessa kanaler men inga problem om jag byter till tex nån cmore kanal med hockey på som funkar utan problem. Jag har tjatat om det i forumet men får till svar att det måste vara hos mig det är fel, men borde det inte frysa o pixla på alla kanaler isf och inte bara några enstaka som jag tittar på.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av FreddyK »

Dom flesta nordiska kanaler funkar bra här.
I övrigt kan de vara lite till och från med övriga paket speciellt amerikanska utbudet.
Kanalerna med problem beror nog oftast pga för många tittar samtidigt just på den kanalen.
Kan kanske påverkas av andra kanaler som samma host sänder ut om många tittar på den.
Kan ju vara diverse andra problem hos hosten med och kan ju vara kortservers som gör att vissa kanaler strular med.
Då det gäller ISP så kan det ju variera kraftigt även inom samma ISP då det är olika routingar beroende på var man bor och stadsnätet och tom enskilda områden kan ha mer problem än andra.
Men som ni säger har man ISP problem så skulle man ha problem på mer än ett fåtal kanaler.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av essemH »

Jag ville bara säga att jag har nu bytt från Bahnhof 100/100 till Ownit 100/100 och alla mina problem är lösta! Tjänsten har fungerat helt fel fritt efter bytet.
Nu är jag super nöjd =]
peddap
Inlägg: 3
Blev medlem: tor apr 27, 2017 3:01 pm

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av peddap »

Jag kör med Bahnhof och det fungerar klockrent för mig ( Borås) har 100Mbit :)
kattsmurf
Inlägg: 11
Blev medlem: mån aug 29, 2016 8:36 am

Re: För er som har Bahnhof (eller någon av dess underleverantörer)

Inlägg av kattsmurf »

Har haft stora problem med lagg, frysning, osynk o.s.v.
Bytte motvilligt från Bahnhof till Ownit för en vecka sedan och alla problem är helt borta, allt funkar klockrent. Yay! :D
Skriv svar