BREAKING NEWS

Moderator: otto

mrx666
Inlägg: 13
Blev medlem: sön okt 09, 2016 1:50 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av mrx666 »

GG08 skrev:
GG08 skrev:
vesseboy skrev:Saknar Adult kanalerna,:(

SÖNDAG MORGON 12:e FEBRUARI

ALLT ÄR SVART OCH DET ÄR FOLK PÅ DET, UNDERSÖKER VAD SOM HAR HÄNT

FICK DETTA FÖR CA 30 MIN SEDAN
VIKTIGT VIKTIG VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT


En brand har ödelagt halva vårt datacenter. Det är söndag nu och vi kan ej hitta någon som kan hjälpa oss med detta, men det kan vara så att det tar lite tid.

Vilken jävla soppa de blivit av detta nu, nu blir de sömnlösa nätter tills detta är ordnat


Det är ju inte bara vårt datacenter, utan xtreamcodez, vilket har påverkat andra leverantör ser jag nu också.

SÅ SNÄLLA SKRIV NU INTE ATT KANALERNA INTE FUNGERAR VI VET OM DET JAG LÄMNAR BESKED SÅ FORT JAG FÅR NÅGOT ATT SKRIVA OM

DET BLIR ATT TA FRAM ERA SKOGS TV KANALER

TEAMET BEKLAGAR DETTA!
För kännedom så har vissa kanaler börjat komma tillbaka.

Grymt bra jobbat. :)
Darkman
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 03, 2016 9:41 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av Darkman »

Nere här också som ni säkert vet. Önskar få hjälptexten på detta forum att göra playlist upload nu när hemsidans instruktioner ej fungerar.
Vet ej vilket land jag ska välja mm. Tack på förhand. // Darkman.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av GG08 »

Darkman skrev:Nere här också som ni säkert vet. Önskar få hjälptexten på detta forum att göra playlist upload nu när hemsidans instruktioner ej fungerar.
Vet ej vilket land jag ska välja mm. Tack på förhand. // Darkman.


Servrarna där våra DNS låg och vår clientportal låg som tillhör xtreamcodez var de som var skadade. Det är därför IP fungerade, och det gjorde de efter ett tag, inte direkt.


Namnuppslagen ska fungera nu så att ni kan kolla på TV.

Vi kommer inte kunna sälja några nya abonnemang samt att inga återförsäljare har tillgång till paneler tills detta är fixat, det går bara att titta på TV för befintliga kunder
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av macki_b »

Ska det fungera nu igen? För jag har fortfarande ingenting?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av GG08 »

macki_b skrev:Ska det fungera nu igen? För jag har fortfarande ingenting?
Macki_b

Starta om din box och ev din router för det fungerar nu
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av macki_b »

Sten dött! Jag använder xtream codes för kanalredigering om det har något att göra med det hela?
Thunder80
Inlägg: 239
Blev medlem: mån nov 07, 2016 4:25 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av Thunder80 »

GG08 skrev:
GG08 skrev:
vesseboy skrev:Saknar Adult kanalerna,:(

SÖNDAG MORGON 12:e FEBRUARI

ALLT ÄR SVART OCH DET ÄR FOLK PÅ DET, UNDERSÖKER VAD SOM HAR HÄNT

FICK DETTA FÖR CA 30 MIN SEDAN
VIKTIGT VIKTIG VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT


En brand har ödelagt halva vårt datacenter. Det är söndag nu och vi kan ej hitta någon som kan hjälpa oss med detta, men det kan vara så att det tar lite tid.

Vilken jävla soppa de blivit av detta nu, nu blir de sömnlösa nätter tills detta är ordnat


Det är ju inte bara vårt datacenter, utan xtreamcodez, vilket har påverkat andra leverantör ser jag nu också.

SÅ SNÄLLA SKRIV NU INTE ATT KANALERNA INTE FUNGERAR VI VET OM DET JAG LÄMNAR BESKED SÅ FORT JAG FÅR NÅGOT ATT SKRIVA OM

DET BLIR ATT TA FRAM ERA SKOGS TV KANALER

TEAMET BEKLAGAR DETTA!
Tack för info min vän.. :) Tråkigt detta vad som har hänt SUCK Teknik ja du inte lätt alla gånger ;) Lycka till med allt.
NYR85
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jan 20, 2017 6:52 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av NYR85 »

Trist när sånt händer :x Funkar inte här heller. Länken i mailet går inte att spara ner heller. Får testa i morgon igen och hoppas på det bästa. keep up the good work :D
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av GG08 »

NYR85 skrev:Trist när sånt händer :x Funkar inte här heller. Länken i mailet går inte att spara ner heller. Får testa i morgon igen och hoppas på det bästa. keep up the good work :D
Testa detta då

clients.clientportal.link i sin länk istället för clientportal.link
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: BREAKING NEWS

Inlägg av GG08 »

Hej!

Många kanaler är tyvärr inte helt åtgärdade ännu, exempelvis Portugal och Ex-yu men vi jobbar på de självklart. En del kanaler verkar inte heller fungera på SmartTV när dom gör de på MAG/TVIP. Vi jobbar även på detta, dessa kommande dagar kan vara lite halv krassliga innan allt är återställt
Skriv svar